مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 20 صفحه
نوع فایل: word کد Mb526
برای دانلود مبانی نظری این متغیر به ادامه مطلب بروید...

- نظریه اتکينسون و شيفرين مدل اتیکنسون و شفرین که تحت عنوان مدل مخزن نیز گفته می شود از شناخته شده ترین مدل ها است. اصطلاح مخزن از اين باور منشأ گرفته است که اطلاعات در سه واحد از نظام که عبارتند از مخازن دريافت حسي، حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت، اخذ، پردازش و حفظ می شوند. سه واحد ياد شده سخت افزار نظام را تشکيل مي دهند. اتکينسون و شيفرين معتقدند که آن ها فطري بوده و در کليه افراد يکسان مي باشند، ولي هر سه قسمت از جهت سرعت در پردازشگري اطلاعات، محدوديت هایی دارند و مخازن گيرنده هاي حسي و حافظه کوتاه مدت از جهت گنجايش نيز محدود مي باشند. تقسیم بندی حافظه به حسی، کوتاه مدت و بلند مدت به ما کمک می کند که بفهمیم انسان ها چگونه وظایف مختلف را پردازش می کنند (بندر، 2001؛ سوان سن و سیز ، 2003، به نقل از کرک و همکاران، 2011 ).

مشکلات در هر کدام از انواع این حافظه ها می تواند مشکلات بزرگی در یادگیری ایجاد کند (سوان سن، زینگ و ژرمن ، 2009، به نقل از کرک و همکاران، 2011). علاوه بر سخت افزار ذهن، اين نظام شامل فرايندهاي کنترل یا راهبردهایي نيز مي باشد که معادل نرم افزار در نظام کامپيوتر است. راهبردها موجب می شوند تا انسان قاطعیت و گنجایش پردازش و ذخیره اطلاعات را فزونی بخشند. برحسب نظریه اتکينسون و شيفرين فرايندهاي کنترل، فطري نيستند، اکتسابي اند و افراد در چگونگي به کارگيري آن ها با يکديگر تفاوت دارند (محسنی، 1383). حافظه حسی یا ثبت حسی ، اولین مرحله از ادراک محرک است که به حواس مربوط می شود، به نظر می رسد که بخش-های جداگانه ای برای هر نوع ادراک حسی وجود دارد که هر کدام محدودیت ها و دستگاه های خود را دارند.

انتقال سریع اطلاعات جدید به مرحله بعدی پردازش از اهمیت اساسی برخودار است. حافظه حسی مثل یک مدخل برای همه اطلاعاتی است که بعدا جزئی از حافظه می شوند. این سطح از حافظه با محدودیت زمانی رو به رو است؛ به این معنی که اطلاعات ذخیره شده در آن، اگر به سطوح بالاتر انتقال پیدا نکنند به سرعت فراموش می شوند. این اتفاق در کمتر از یک دوم ثانیه برای محرک-های بصری و در سه ثانیه برای محرک های شنوایی بوجود می آید. راه های بسیاری برای حتمی کردن انتقال و روش های بسیاری برای تسهیل این انتقال وجود دارد. برای این منظور توجه و خودکار شدن تاثیر عمده ای بر حافظه حسی دارند (لوتز و هویت، 2003).

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.