مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 29 صفحه
نوع فایل: word کد Mb517
برای دانلود مبانی نظری این متغیر به ادامه مطلب بروید...

فراگیری نوشتن، بویژه نوشتن تفکرات و احساسات، یک راهکار بی بدیل گسترش دامنه ی اجتماعی شدن فرد است. کودک با یادگیری توانایی نوشتن در می یابد که می تواند نیات خود را از راه دیگری چون نوشتن، و بدون حضور خود به اطلاع دیگران برساند. بنابراین می توان ادعا نمود که اختلال و کاستی در این مقوله، احتمالا عاملی در جهت کاهش دامنه ی اجتماعی شدن فرد است.

بنابراین، درست نوشتن و بیان افکار و احساسات به شیوه ی کتبی و نوشتاری، توانایی بسیار ارزشمندی است که والدین و مربیان باید در خصوص آموزش آن سعی وافی مبذول دارند و فلسفه آموزش و تمرین انشا نویسی و انجام تمرین های مناسب در آن باید مد نظر باشد (سیف نراقی و نادری، 1390). نوشتن یک روش بسیار پیچیده ی ابراز عقیده است که هماهنگی مجموعه ای از توانایی های دیداری-نوشتاری، زبان شناختی و ادراکی را در بر می گیرد. به دلیل این پیچیدگی، این روش یکی از عالی ترین شکل های ارتباط است و معمولا آخرین روشی است که فرا گرفته می شود (هامیل و بارتل، 1381).

مولفه های نوشتن نوشتن به مجموعه ای از مهارت های نوشتاری مربوط به هم اشاره دارد. این مهارت ها عبارتند از : انشا، املا یا هجی کردن، دستخط.

انشا انشا، توانایی خلق عقاید و بیان آنها در یک ساختار دستوری قابل قبول است، به گونه ای که با اصول سبک شناسی ادبی مطابقت می کند (هامیل و بارتل، 1381). مهارت انشا یا بیان نوشتاری، در بر گیرنده ی توانایی اندیشیدن، تحلیل، ترکیب، نوآوری و تفکر، برای خلق یک اثر نوشتاری است و رسیدن به این مقصود، غایت تمامی نظام های آموزشی است (فرامرزی، کرمعلیان، نصراللهی، 1390).

مسئله انشا یکی از مقوله های اصلی است که نیاز به توجه جدی دارد و این ضرورت توجه در مورد دانش آموزان با اختلالات نارسا نویسی و نارسا خوانی دوچندان است. کودکانی که مدرسه را با محرومیت های زبانی و نوشتاری شروع می کنند، نه تنها در بیان مطالب، مفاهیم و مهارت های زبانی و املا و انشا مشکل دارند، بلکه به طور کلی تفکر ذهنی پیشرفته برای آنها با اشکال صورت می پذیرد (والاس، 1991، به نقل از سیف نراقی و میرمهدی، 1382).

خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.