مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 36 صفحه
نوع فایل: word کد Mb475
برای دانلود مبانی نظری این متغیر به ادامه مطلب بروید...

فناوري اطلاعات (IT) و دورکاری فناوري (‌ تكنولوژي ) فناوري اطلاعات متشكل از چهار عنصر اصلي اساسي ( انسان، ساز و كار، ابزار، ساختار ) است به طوري كه در اين فناوري، اطلاعات از طريق زنجيره ارزشي كه از بهم پيوستن اين عناصر ايجاد مي‌شود جريان يافته و پيوسته تعالي و تكامل سازمان را فرا راه خود قرار مي‌دهد. (سپهري، 1383،137) فناوري ، كاربرد علم براي حل مشكلات عملي است از اين رو تكنولوژي متكي بر دانش است. دانش نوعي معرفت و شناخت است در حالي كه فناوري كاربرد اين شناخت است. علم زمينه اي ايجاد مي كند تا فناوري در آن رشد كند.

توسعه جامعه تنها با ارتقاي سطح فن آوري امكان پذير است. فن آوري مجموعه اي از عوامل سخت افزاري يا تجهيزات، توانايي ها و مهارت هاي انساني، دانش فني، و توانايي هاي مديريتي و سازماندهي است. افزايش سطح فناوري مستلزم رشد ارتقاي هماهنگ و سازگار تمام اجزاي آن است كه از طريق انتقال و توسعه داخلي فن آوري اتفاق مي افتد.

نقش مديريت در فرآيند انتقال و توسعه فناوري مهم و تعيين كننده است و مي توان آن را در چهار سطح كلان، 1ـ بخش علوم 2ـ تكنولوژي 3ـ بنگاه ها 4ـ خود حرفه و تخصص مديريت مطرح كرد. (مالونی ،55:2007) فناوري را قابليت كاربرد علوم در تامين خواسته هاي مادي و ذهني بشر مي دانند. با پيشرفت علوم زمينه هاي بالقوه جديدي براي ارتقاي فن آوري پيدا مي شود.

ميزان كالا و خدمات توليد شده سرانه در جوامعي كه به پيشرفت هاي تكنولوژيكي جديد دست يافته اند از جوامع سنتي و عقب مانده فاصله زيادي گرفته است. در واقع توان كشورها و يا مؤسسات صنعتي و خدماتي در صحنه رقابت هاي مختلف اقتصادي، سياسي، فرهنگي و نظامي به توان تكنولوژيكي آن ها بستگي دارد. تنها با ارتقاي سطح تكنولوژي در جامعه است كه افراد آن مي توانند به توليد بيشتر كالا و خدمات دست يابند و باعث كارآيي و اثربخشي سازمان خود شوند و با نظام دهي مناسب در زمينه هاي فرهنگي، سياسي و اجتماعي موجبات زندگي بهتر را براي خود فراهم نمايند. در صحنه رقابت هاي اقتصادي، سازمان ها و مؤسساتي كه به تكنولوژي برتر دست مي يابند، امكان بقا و رشد را مي يابند و سازمان ها و مؤسساتي كه از نظر تكنولوژي عقب بمانند از صحنه خارج مي شوند. (مالونی ،55:2007)

مفهوم فناوري اطلاعات تعاريف مختلفي براي فناوري اطلاعات وجود دارد برخي از آنها عبارتند از: الف- فناوري اطلاعات تلفيقي از دستاوردهاي مخابراتي ، روشها و راهكارهاي حل مساله و توانايي راهبري با استفاده از دانش كامپيوتري است. ب- فناوري اطلاعات شامل موضوعات مربوط به مباحث پيشرفته علوم و فناوري كامپيوتري، طراحي كامپيوتري، پياده سازي سيستم هاي اطلاعاتي و كاربردهاي آن است. ج- فناوري اطلاعات تلفيقي از دانش سنتي كامپيوتر و فناوري ارتباطات به منظور ذخيره، پردازش و تبادل هر گونه داده (اعم از متن ،صوت ،تصوير و . . . ) است. د- فناوري اطلاعات واژه اي كلي است كه براي وسعت بخشيدن به محصولات و خدمات الكترونيكي حاصل از نوآوريهاي مخابراتي و رايانه اي استفاده مي شود. ه- فناوري اطلاعات مجموعه اي از سخت افزار، نرم افزار و فكرافزار است كه گردش و بهره وري از امكانات را امكانپذير مي سازد. و- فناوري اطلاعات عبارت است از همه شكلهاي فناوري كه براي ايجاد ، ذخيره سازي و استفاده از شكلهاي مختلف اطلاعات تجاري ، مكالمات صوتي ، تصاوير متحرك، داده هاي چند رسانه اي و... به كار مي رود. (مالونی ،57:2007)

خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.