مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 22 صفحه
نوع فایل: word کد Mb458
برای دانلود مبانی نظری این متغیر به ادامه مطلب بروید...

رایت و همکاران (2001) سرمایه سازمانی را به عنوان دانش نهادینه شده در درون فرآیندهای سازمانی و پایگاه داده، اسناد و مدارک، حق ثبت اختراع و فرآیندها که سازمان برای ذخیره و حفظ دانش استفاده می کند، تعریف کرده اند.

ایجاد سرمایه سازمانی نیازمند اطلاعات و مهارت های بدست آمده از فعالیت های نواورانه ی بطور رسمی یکپارچه شده است. این بیانگر یکپارچه سازی دانش به عنوان یک فرآیند رسمی است که از طریق آن اطلاعات و مهارت ها به جزئی جدانشدنی از روال های عادی تبدیل شده که اقدامات آینده سازمان را هدایت می کند. شرکت ها با یکپارچه سازی دانش، آنچه باید فراگرفته شود را تشخیص داده و همچنین تصمیم می گیرند چگونه از آن استفاده کنند.

سرمایه سازمانی نشان دهنده حافظه سازمان است. والش و آنگسون (1999) حافظه سازمانی را به عنوان اطلاعات بایگانی شده در مورد گذشته شرکت تعریف می کنند که تواند در فرایندهای تصمیم گیری کنونی در نظر گرفته شود.

سرمایه سازمانی به سیاست گذاری ها و هنجارهای شرکت اشاره دارد و در قابلیت های شرکت نهفته است. این قابلیت ها، تمایل به کارآفرینی و یادگیری سازمانی را در بر دارند و می توانند باعث ایجاد مزایایی از جمله افزایش کارآیی و رقابت در شرکت ها شود.

مکانیسم های یادگیری سازمانی شامل انباشتگی دانش نیز به نوبه خود قابلیت های پویا را تحت تأثیر قرار می دهند که این امر به نوبه خود هنجارهای سازمانی برای بهبود عملکرد را فراهم می کنند(کارمونا-لاوادو وهمکاران، 2010).

خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.