چاپ مقاله علمی پژوهشی روانشناسی به شکل های مختلفی به سرانجام می رسد که این چند نکته را به عنوان اصلی ترین راهنما به کار بگیرید.

چاپ یک مقاله علمی در یک مجله داخلی معتبر مراحلی دارد:

1- انتخاب موضوع و نوشتن یک مقاله مطابق با اصول و روش های انجام تحقیق.

2- انتخاب یک مجله و ارسال مقاله برای آن نشریه و گرفتن رسید یا همان اعلام وصول.

3- دریافت نظر مجله که ممکن است سه حالت داشته باشد:

قبول قطعی مقاله (پذیرش یا اکسپتaccept ) و قرار گرفتن در نوبت چاپ، رد مقاله، قبولی مقاله به شرط اعمال برخی اصلاحات.

در این خصوص نکات مهمی وجود دارد که توجه به آن بسیار ضروری است:

1- به دلیل حجم بالای تقاضای پذیرش مقالات و تعداد اندک مجلات، متاسفانه در اکثر موارد روال از ضوابط و مقررات خارج می شود و قانون رابطه و اعمال نفوذ حرف اول را برای اخذ پذیرش می زند. پارتی بازی در چاپ مقاله لزوما به معنی چاپ مقاله بی کیفیت تنها به دلیل داشتن پارتی در فلان نشریه نیست بلکه نفوذ و رابطه سبب می شود مقاله ای خارج از نوبت و با سرعت بررسی شود تا مورد پذیرش قرار گیرد.

2- بهترین راه برای به ثمر نشستن تلاش های شما این است که به کمک یک استاد راهنمای با نفوذ وارد این بازی شوید تا از طریق او به هدف خود برسید (علیرغم میل باطنی ما و با عرض تاسف مجبوریم به دلیل در نظر گرفتن واقعیت چنین توصیه ای داشته باشیم.).

3- سماجت ، پیگیری ، پیگیری و باز هم پیگیری مستمر یکی از کلیدهای رسیدن به مقصود و گرفتن پذیرش چاپ مقالات علمی پژوهشی می باشد.

ما در ایران پژوهش می توانیم در راستای انتخاب موضوعات خوب و نیز نگارش مقاله علمی باکیفیت و مشاوره چاپ آن خدمات مناسبی برای شما ارائه دهیم.