موضوعات جدید مقاله علمی پژوهشی درباره مثبت اندیشی:
تأثير استفاده از مدل SWOM بر توسعه مهارت های حل مسئله و تفکر مثبت در دانش آموزان دوره متوسطه اول در مطالعات اجتماعی

اهمیت مثبت اندیشی

قابل توجه است که مثبت اندیشی دارای مزایای متعددی است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: از بین بردن استرس و تنش مثبت اندیشی به افراد کمک می کند تا با استرس کنار بیایند و به طور مؤثر با آن ها کنار بیایند، با تمرکز کمتر بر چیزهای خسته کننده و دشوار برای تغییر و شروع به یافتن راه حل، و برنامه ریزی با امکان درخواست کمک و کمک از افراد دیگر، مانند فردی بدبین که احساس درماندگی می کند و قادر به تغییر واقعیت نیست.
افزایش ایمنی ذهن تاثیر روشنی بر بدن انسان به خصوص ایمنی دارد، بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که نحوه تفکر و برخورد با موقعیت ها تأثیر شدیدی بر ایمنی دارد، به عنوان مثال بین ماهیت تفکر و میزان پاسخ سیستم ایمنی بدن به واکسن آنفولانزا رابطه وجود دارد، هر چه تفکر فرد مثبت تر و خوش بینانه تر باشد، پاسخ ایمنی او به واکسن قوی تر و بهتر است.
بهبود سلامت و سلامتی مثبت اندیشی به بهبود سلامت کلی بدن کمک می کند، با کاهش خطر مرگ ناشی از مشکلات قلبی عروقی، و افسردگی، و در نتیجه طولانی شدن زندگی، از آنجا که فرد مثبت از شیوه های زندگی سالم پیروی می کند، به موقعیت های استرس زا بهتر می پردازد، و از رفتارهای ناسالم که هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روانی مخرب است، اجتناب می کند.
انعطاف پذیری بهتری دریافت کنید مثبت اندیشی به مردم انعطاف پذیری می دهد که به آنها کمک می کند تا با مشکلات به شیوه ای موثر کنار آیند، با موقعیت ها و مشکلاتی با قدرت و عزم مواجه شوند، بدون اینکه تحت فشار فرو پاشید، علاوه بر توانایی ادامه، و با موفقیت بر ناملایمات غلبه کنند، به طوری که فرد مثبت به دنبال یافتن راه حل هایی برای مشکلات و اجتناب از دست کشیدن است.
چگونه مثبت فکر کنیم؟ مثبت اندیشی در افراد را می توان با آموزش ذهن در مورد چگونگی شروع تفکر به شیوه ای مثبت به دست آورد و می توان از روش های زیر استفاده کرد:[3] روی چیزهای خوب تمرکز کنید موقعیت ها و موانع دشوار، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره است، بنابراین توصیه می شود هنگام برخورد با این موقعیت ها، صرف نظر از اندازه و اهمیت آن ها، بر روی چیزهای خوب و جنبه های آن ها تمرکز کنید، بنابراین باید آنها را جستجو کنید و به گونه ای روی آنها تمرکز کنید که از آنها بهره مند شود، برای مثال در هنگام لغو قرار ملاقات، می توانید روی نحوه استفاده از زمان تمرکز کنید و در کار هر فعالیت دیگری از آن بهره مند باشید.
ابراز قدردانی ابراز قدردانی به کاهش احساس استرس، افزایش اعتماد به نفس و افزایش تاب آوری در افراد کمک می کند، حتی در هنگام مواجه شدن با موقعیت های استرس زا، با فکر کردن به افراد، خاطرات، یا چیزهایی که احساس راحتی و شادی را برای آنها فراهم می کند و میزان قدردانی باید حداقل یک بار در طول روز بیان شود.
نوشتن چیزهایی که در زندگی شان از آن سپاسگزارید به آنها کمک می کند تا احساس خوش بینی، شادی و رضایت خود را بهبود بخشند، با نوشتن آن ها در دفتر خاطرات یا با ساخت فهرستی از چیزهایی که فرد در زمان های پر تنش از آن احساس سپاسگزاری می کند.
تمرین خنده خنده در کاهش استرس، اضطراب و افسردگی نقش مؤثری دارد و همچنین به بهبود خلق و خوی و بالا بردن اعتماد به نفس کمک می کند، بنابراین توصیه می شود به تمرین خنده به ویژه در شرایط دشوار، زیرا بلافاصله حالت و خلق و خوی روانی را تسکین می دهد و شدت و دشواری اوضاع را کاهش می دهد، حتی اگر با تظاهر یا مجبور کردن خود به خنده.
صرف وقت با افراد مثبت قرار گرفتن در میان افراد مثبت به بهبود اعتماد به نفس و بالا بردن شانس دستیابی به اهداف مورد نظر کمک می کند، چرا که منفی نگری و پوزیتیویته چیزهای مسری است که افراد را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین توصیه می شود با افراد مثبتی که نقش فعالی در تمرکز بر جنبه های مهم و روشن زندگی دارند تماس بگیرید و در مقابل به طور کامل از افراد منفی دور بمانید.
تمرین مثبت خود صحبت کردن باید بر ماهیت گفتاری که در درون ذهن می گذرد تأکید کرد، چرا که افراد معمولاً تمایل دارند خود را شلاق بزنند و به این ترتیب نظر منفی از آن ها در مورد خود تشکیل دهند که تغییر آن دشوار است و این صحبت باید شامل پاسخ های مثبت به صدایی باشد که در ذهن در حال گردش است که به خودگویی مثبت معروف است.
تغییر در سبک خود صحبت کردن نیز بر تنظیم احساسات، افکار و رفتارهای تحت استرس تأثیر دارد.



موضوعات جدید مقاله علمی پژوهشی درباره مثبت اندیشی:

تأثير استفاده از مدل SWOM بر توسعه مهارت های حل مسئله و تفکر مثبت در دانش آموزان دوره متوسطه اول در مطالعات اجتماعی
بررسی سطح تفکر مثبت، سختی روانی و مديريت استرس زندگی در دانشجويان دانشگاه های
توانایی های موسیقایی و رابطه آنها با تفکر مثبت - یک مطالعه میدانی بر روی دانش آموزان شرکت کننده در فعالیت های موسیقایی
مواجه شدن با مشکلات خانوادگی از منظر مثبت فکر کردن و ارتباط آن با هوش هیجانی همسر
اثربخشی برنامه آموزشی مشاوره مبتنی بر خيال در توسعه مهارت های مثبت فکر در دانشجويان دانشگاه
رابطه بین تفکر مثبت، هویت حرفه ای، و خودکارآمدی مشاوره در میان مشاوران
اثربخشی یک سیستم آموزشی پیشنهادی بر اساس برخی بسترهای آموزشی در آموزش ریاضیات به زبان انگلیسی برای توسعه پیشرفت، تفکر مثبت و هوشیاری ذهنی در دانش آموزان دبستانی
مهارت های تفکر مثبت و ارتباط آنها با کيفيت زندگی در دانش آموزان کم شنوا
ارائه مدل روابط معلولی بین مهارت های تفکر مثبت، ایثار و مصونیت روانی در میان نمونه ای از والدین دانش آموزان دارای معلولیت فکری
تأثير تفکر مثبت و جهت گيری زندگی بر اضطراب آينده دانشجويان دانشگاه در مورد فارغ التحصيل شدن