یکی از مزایای اصلی توسعه قدرت ذهنی شما این است که یاد می گیرید با سرعت بیشتری بر افکار و احساسات منفی غلبه کنید و قادرید دیدگاه مثبت تری نسبت به آنچه در دنیای شما اتفاق می افتد اتخاذ کنید.

 مغز ما با تطبیق ما با اجتناب از خطر و اتخاذ چارچوب منفی در اطراف آنچه فکر می کنیم، احساس و تجربه می کنیم، به موقعیت های منفی پاسخ می دهد. در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانیم بر این «سوگیری منفی» غلبه کنیم و مثبت فکر کنیم.

صبحت رو به شدت شروع کن

اگر بلافاصله پس از باز کردن چشمانتان در صبح آن را اعمال کنید، حفظ نگرش مثبت در طول روز آسان تر است. آن لحظه ترسناک که زنگ خطر اغلب خاموش می شود می تواند منجر به ناراحتی شود، قرار دادن شما در جاده ها به داشتن نگرش منفی در طول روز. در عوض، به برخی راه ها فکر کنید تا صبح تان را به بهترین بخش روزتان برسونید.
بیدار شدن نیم ساعت یا یک ساعت زودتر از حد معمول را در نظر بگیرید.
به خودتان وقت دهید تا کارهایی را که دوست دارید انجام دهید، می توانید ورزش کنید، از حمام گرم لذت ببرید، یا یک فنجان قهوه داشته باشید.
پخش موسیقی مورد علاقه خود و یا نشان می دهد، و یا حتی گرفتن یک کتاب و شروع صبح خود را با انجام کاری که دوست دارید در حالی که با بهره گیری از یک وعده غذایی خانه پخته شده است.
هنگامی که صبح شما پربارتر و کمتر تکانشی است، مطمئن باشید که سر به کار با روحیه بالاتر. درخشش صبح گاهی در طول روز پخش خواهد شد و پس از آن می توان چرخه را تکرار کرد.

اجتناب از خود صحبت منفی

خود صحبت کردن شامل چیزهایی است که به خودتان می گویند، که صدای درونی درون ذهن شماست که نحوه انجام و تعامل شما با دنیای اطرافتان را تجزیه و تحلیل می کند.
توجه به خود صحبت کردن شما جای بسیار خوبی برای شروع در هنگام تلاش برای فکر کردن مثبت تر است. اگر متوجه می شوید که تمایل دارید به خود صحبت کردن منفی مشغول شوید، می توانید شروع به دنبال راه هایی برای تغییر الگوهای تفکر خود کنید و تفسیرهای خود را از رفتارهایتان دوباره قاب کنید. استرس را کاهش داده و زندگی خود را از طریق خود صحبت مثبت بهبود بخشد.

طنز را امتحان کنید

وقتی کمی طنز یا سبکی در زندگی تان وجود دارد، خوش بین ماندن می تواند سخت باشد. حتی زمانی که با چالش ها مواجه می شود، مهم این است که به روی خنده و تفریح باز بمانید.

گاهی اوقات فقط به رسمیت شناختن طنز بالقوه در یک وضعیت می تواند استرس شما را کاهش دهد و نگاه خود را باز کنید. به دنبال منابع طنز مانند تماشای یک سریال کمدی خنده دار یا خواندن جوک های آنلاین می تواند به شما کمک کند تا به افکار مثبت تری فکر کنید.

کشت خوش بینی

یادگیری مثبت فکر کردن مانند تقویت عضلات است، هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، قوی تر می شود. محققان بر این باورند که سبک توضیحی شما، یا چگونگی تفسیر رویدادها، مربوط به این است که آیا شما خوش بین هستید یا بدبین.
خوش بینان تمایل دارند سبک توضیحی مثبتی داشته باشد. اگر اتفاقات خوبی را که به مهارت ها و تلاش شما می افتد نسبت می دهند، احتمالا خوش بین هستید. از سوی دیگر بدبینان سبک انتساب منفی دارند. اگر این اتفاقات خوب را به نیروهای خارجی نسبت می دهند، احتمالا ً شیوه بدبینانه تری برای تفکر داشته باشید.
همین اصول در مورد چگونگی تفسیر رویدادهای منفی صدق می کند. خوش بینان تمایل دارند رویدادهای بد یا تاسف بار را حوادث منزوی خارج از کنترل خود ببینند، در حالی که بدبینان چنین چیزهایی را شایع تر می بینند و اغلب خود را سرزنش می کنند.
با در نظر گرفتن برخی از زمان تجزیه و تحلیل این رویداد و مطمئن شوید که شما به خودتان اعتبار شما سزاوار برای چیزهای خوب و سرزنش خود را برای چیزهایی که خارج از کنترل خود را، شما می توانید شروع به تبدیل شدن به خوش بینانه تر است.

از حواس پرتی اجتناب کنید

در دنیای چند حسی و اطلاعاتی ما، حواس پرت شدن بسیار آسان است. در واقع مغز برای آوردن (یا انجام) یک چیز در یک زمان طراحی شده است، تا یک کار را به طور کارآمد انجام دهد و سپس به کار بعدی حرکت کند.
هنگامی که شما می توانید مغز و سیستم عصبی خود را آموزش برای از بین بردن تمام حواس پرتی و تمرکز بر روی وظیفه در دست, شما شروع به تجربه زندگی بسیار متفاوت. حضور در هر شرایطی که خودتان را در آن پیدا می کنید واقعا هدیه ای است نه تنها به خودتان، بلکه به هر دیگری که در آن لحظه با شما درگیر است. اگر در ابتدا این مشکل را پیدا کنید، به خودتان یادآوری کنید که چه کاری برای انجام دادن وجود دارید و به آرامی خودتان را به لحظه بکشید. با گذشت زمان، این حالت وجود برای شما بسیار طبیعی خواهد شد و با آرامش سیستم عصبی شما، فضای بیشتری را برای حضور عمیق تر در زندگی تان فراهم خواهید کرد.

تمرین قدردانی

وقتی مردم به نعمت های زیادی که در زندگی شان وجود دارد فکر می کنند، افکارشان به طور خودکار به نعمت های مثبت تغییر می کند.
هر روز با ابراز قدردانی از چیزها، مردم، شرایط یا موقعیت هایی که از روزتان از آن سپاسگزار بودید، آن را به پایان برسونید.
در نظر بگیرید نگه داشتن یک مجله قدردانی که در آن شما به طور منظم می توانید در مورد چیزهایی که شما در زندگی سپاسگزار نوشتن. تحقیقات نشان داده است که پایین افکار سپاسگزار می تواند هر دو حس خوش بینی خود را بهبود بخشد و همچنین به خوبی کلی خود را.
وقتی خودتان را در افکار یا احساسات منفی تر ساکن می بینید، چند دقیقه ای را صرف نوشتن برخی چیزها در زندگی کنید که شادی را برایتان به ارمغان می آورد. این فعالیت ساده می تواند به تغییر تمرکز شما به ذهنیت خوش بینانه تر کمک کند.
به آموزش ادامه بده
هیچ سوئیچ خاموشی برای تفکر مثبت وجود ندارد. حتی اگر خوش بین طبیعی باشید، مثبت فکر کردن وقتی با موقعیت های دشوار مواجه می شود می تواند دشوار باشد. مانند هر هدفی کلید این است که در درازمدت به آن بچسبد.

حتی اگر خودتان را در افکار منفی ساکن پیدا کنید، می توانید به دنبال راه هایی برای کاهش خود صحبت منفی و شکل دادن به چشم انداز خوش بینانه تری باشید.
از درخواست کمک از دوستان و خانواده نترسید. هنگامی که شروع به درگیر شدن در تفکر منفی می کنید، با یکی از دوستان یا اعضای خانواده ای که می توانید روی آن حساب کنید تماس بگیرید تا تشویق و بازخورد مثبتی ارائه دهد.
به یاد داشته باشید که برای اینکه مثبت فکر کنید باید از خودتان مراقبت کنید.
سرمایه گذاری انرژی در چیزهایی که شما لذت می برند و اطراف خود را با افراد خوش بین تنها دو راه شما می توانید تفکر مثبت در زندگی خود را تشویق.

استراحت واقعی

در یک روز شلوغ هشت ساعته، گاهی پیدا کردن زمان برای تعطیلات می تواند دشوار باشد. این به معنای ترک محل کار، داشتن یک وعده غذایی، و حذف تمام اطلاعات مربوط به کار است. شما از نظر قانونی مجاز به استراحت هستید و هرگز نباید احساس کنید که دوره بقیه در معرض خطر است.
کار کردن به مدت هشت ساعت پشت سر هم می تواند باعث شود احساس بی حالی و ناراحتی کنید. استراحت - حتی به مدت 30 دقیقه - می تواند شما را دوباره انرژی و شما را بیشتر انگیزه برای ادامه کار خود را برای روز. به خودتان وقت دهید تا پوزیتیوی خود را شارژ کنید و مطمئن خواهید شد که روز را با یادداشت بهتری به پایان می رسونید.

تمرکز بر روی آنچه شما بیشتر می خواهید

چيزي که رويش تمرکز ميکني رشد ميکنه . با تمرکز بر روی چیزهای مثبت، چیزهای مثبت تری در زندگی تان به دست خواهید داشت. در مورد زمانی که شما بر روی چیزهای منفی تمرکز می کنید، احتمال ظاهر شدن چیزهای منفی بیشتر است. از خودتان بپرسید که بیشتر از همه چه می خواهید. ایجاد فرصت برای به دست آوردن بیشتر از این چیزها، و چیزهایی که شما نمی خواهید کمتر در کنار جاده در طول زمان سقوط خواهد کرد.
تفکر مثبت به راهی برای بودن تبدیل می شود که روزانه تمرین می شود. همچنین به راهی تبدیل می شود که قلب و ذهن تان را به روی امکانات باورنکردنی زندگی باز کنید که شادی، تاب آوری و شادی شما را خواهد ساخت.

تمرین مراقبه

تمرین مراقبه می تواند کارهای زیادی برای کاهش استرس و اضطراب و همچنین بهبود سلامت روانی و معنوی انجام دهد. بازتاب مناسب می تواند اضطراب محل کار را برای کسانی که در محیط های کاری با استرس بالا هستند، مانند حمایت یا خدمات مشتری کاهش دهد.
حتی پنج دقیقه در روز شروع بزرگ به روال مراقبه است. تنفس عمیق را تمرین کنید و ذهن تان را پاک کنید. روش های ساده ای مانند این آسان هستند و به شما کمک خواهد کرد که تعادل را در زندگی خود پیدا کنید، و همچنین منفی نگری و استرسی را که ممکن است روزانه تجربه کنید، رها کنید.



موضوعات جدید مقاله علمی پژوهشی درباره مثبت اندیشی :
اثربخشی برنامه پیشنهادی مبتنی بر مهارتهای تفکر مثبت در آگاهی ادبی در بین دانش آموزان
سختي رواني و ارتباط آن با مثبت اندیشي در بين دانش آموزان با دشواري يادگيري در شهر ...
تأثیر استراتژی هاوکینز بر تفکر مثبت در دانش آموزان متوسطه دوم
تاثیر یک برنامه آموزشی مبتنی بر تفکر مثبت بر توسعه خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان دوره متوسطه
تفکر مثبت و تاثیر آن بر خودکارآمدی ادراک شده دانش آموزان دوره راهنمایی
يادگيری خود سازمان يافته و ارتباط آن با تفکر مثبت و هوشیاری ذهنی در دانشجویان
اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر تئوری اسناد در توسعه تفکر مثبت در دانش آموزان
مسئولیت اجتماعی و مثبت فکر کردن و ارتباط آنها با جهت گیری نسبت به آینده در دانش آموزان دوره متوسطه
ویژگی های روانشناختی و شناختی لازم برای توسعه تفکر مثبت در بین دانش آموزان کلاس دهم و رابطه آن با متغیرهای جنسیتی و پیشرفت تحصیلی
تحریفات شناختی و ارتباط آنها با تفکر مثبت در دانش آموزان مدارس ...