دلایل زیادی برای نادیده گرفتن در روانشناسی وجود دارد. و همه ما توسط کسی در برخی از نقطه نادیده گرفته شده است، چه آن را یک دوست و یا کسی که شما به سختی می دانید، آن را هنوز هم دردناک است.

نادیده گرفتن می تواند بدتر از وارد شدن به یک مبارزه باشد و همچنین می تواند مانند مجازات بی اساس به نظر برسد. پس چرا این کار را با دیگران انجام می دهیم؟

هدف و تاثیر نادیده گرفتن کسی

در روانشناسی، نادیده گرفتن کسی، به این معنی است که شما اساسا ً به او درمان خاموش می کنید. این یک راه منفعلانه تهاجمی برای مقابله با چیزی به جای مقابله با آن سر در است.
وقتی کسی را نادیده می گیرید، ممکن است فکر کنید که با نگفتن چیزی چیزی می گویید، اما واقعا ً با مواجه شدن با مشکلی به شیوه ای ناسالم مشکلات بیشتری ایجاد می کنید.
خنثی کردن کسی نه تنها به او، بلکه به شما نیز آسیب می رساند. اگر از سکوت به عنوان مجازات استفاده کنید، شما را هم قطع می کند.
بهتر شدن در نادیده گرفتن چیزها شما را کارآمدتر می کند
محققان دریافتند که وقتی از مردم خواسته می شود اطلاعات خاصی را نادیده بگیرند، آنها را در انجام برخی کارهای بصری کارآمدتر می کند. به همان شیوه ای که دانستن آنچه شما به دنبال آن می توانید سرعت جستجو خود را، عکس آن نیز درست است - تحقق آنچه شما را علاقه مند نیست.
افرادی که آشکارا حواس پرتی اطلاعات را نادیده می گیرند، عملکرد جستجوی بصری را بهبود می بخشند که مهارتی حیاتی برای محققان حرفه ای مانند رادیولوژیست ها و ممتحنان چمدان فرودگاه است.
در حالی که دادن اطلاعات بی ربط به مردم پیدا شده است به سرعت آنها را کاهش دهد، مطالعه جدید نشان می دهد که هنگامی که زمان کافی برای کشف آنچه که ما باید نادیده گرفته داده می شود، آن را در نهایت به ما کمک می کند تا جستجو سریع تر و کارآمدتر است.
هنگامی که کسی به شما می گوید که شما توجه نمی کنید، سعی کنید آن را به عنوان یک تعریف. آنها برای توانایی ما برای تمرکز بر روی آنچه که واقعا مهم است ضروری است.

روانشناسی نادیده گرفتن مردم چون شنونده خوبی نیستند

فردی که نادیده می گیرید یا از آن اجتناب می کنید به شما توجه نمی کند. هیچ چیز آزاردهنده تر از فردی خود محور یا خودخواه نیست. مخصوصا وقتی سعی نمی کند بشنود که خانواده و دوستانش به او چه توصیه ای می کنند و شاید باید بفهمد که این فرصت مناسبی است که گوش هایش را باز کند و گوش کند.
روانشناسی نادیده گرفتن افرادی که همیشه دیگران را سرزنش می کنند
برخی از افراد قادر به دیدن اشتباهات خود نیستند، به همین دلیل است که همیشه در نهایت دیگران را سرزنش می کنند وقتی چیزی اشتباه پیش می رود یا از کنترل خارج می شود.

این افراد هرگز گناهکار نیستند و گاهی صدمه می بینند زیرا همیشه فکر می کنند که فرد دیگر مقصر است. آنها باید روانشناسی نادیده گرفتن مردم را درک کنند، ببینند کجا اشتباه می کنند، یاد می گیرند اشتباهاتشان را ببینند، به اشتباهاتشان اعتراف کنند.
اگر شما یکی از آن افراد هستید و فکر می کنید هرگز تقصیر شما نیست، پس به این فکر کنید که چگونه یک نفر می تواند تمام مدت درست باشد؟
روانشناسی نادیده گرفتن مردم چون انتقاد می کنند
بعضی ها عادت دارند خیلی انتقاد کنند. همه از صحبت کردن با افرادی که عادت دارند همه چیز را سرزنش کنند، به ویژه افراد اطراف خود خودداری می کنند. گاهی اوقات در برخی موارد باید سکوت کنیم و باید به افراد اجازه دهیم در چیزهایی که از آن لذت می برند شرکت کنند، بدون هیچ گونه انتقاد نیز در چیزهایی که آنها را خشنود می کند.

روانشناسی نادیده گرفتن افرادی که دوست دارند خودی نشان دهند

برخی از مردم فقط به یک گردهمایی می پیوندند، با کسی ملاقات می کنند، یا حتی به رسانه های اجتماعی می پیوندند تا در مورد خود لاف بزنند.
آنها دوست دارند در مورد آموزش، شغل، موفقیت، و یا حتی چیزهای مادی که می خرند لاف بزنند.
اگر دوست دارید زیاد خود را نشان دهید و تمایلی به نداشتن مرز ات داري، بايد با افراد زيادی برخورد کني که دوستت نداره يا ناديدهت نميگيرن.
این کمک خواهد کرد که به دانستن روانشناسی غفلت از افرادی که به رخ کشیدن و درک است که هر رنج خود را دارد، و مباهات می تواند شور و شوق در زندگی دلسرد.

روانشناسی نادیده گرفتن افراد منفی

هر برای زندگی خود دست به گریبان است و آنها در حال حاضر باید آنقدر با درام روزانه مقابله کنند که نمی خواهند مقداری منفی نگری اضافی در زندگی خود داشته باشند.
اگر شما یکی از آن دسته از افرادی هستید که همیشه مشکل دارید، موقعیت هایی ایجاد می کنید یا می خواهید به نقاط ضعف در مردم اشاره کنید، یا طرف منفی همه چیز را ببینید، احتمال بالایی وجود دارد که مردم شروع به نادیده گرفتن شما کنند.
شما باید روانشناسی پشت نادیده گرفتن مردم را بدانید و بفهمید که مردم ترجیح می دهند انرژی مثبتی داشته باشد. شما پول می دهید تا به آنها انگیزه دهید و دیدگاه بهتری نسبت به زندگی به آنها دهید.
شما باید درک کنید که احساسات و انرژی عاطفی به راحتی می تواند به دیگران منتقل شود. داشتن افرادی در اطراف شما که همیشه رویکرد منفی به زندگی دارند می تواند شما را نسبت به زندگی نیز احساس سرخوردگی و عصبانیت کند!

روانشناسی نادیده گرفتن افراد غیر جدی

احساسات و حتی رفتارها را گاهی می توان از فردی به فرد دیگر منتقل کرد. بنابراین، بودن در اطراف افرادی که رویکرد غیر جدی به کار، مطالعات، و یا حتی زندگی خود را، در دراز مدت، می تواند شما را بیش از حد تاثیر می گذارد!
رفاقت خیلی اهمیت دارد و اگر با افرادی دوست می شود که چیزی یا کسی را جدی نمی گیرند، شروع به دیدن تغییر در شما هم می کنید.
خواهید دید که رفتار غیر جدی برای شما نیز طبیعی به نظر خواهد رسید. از خود بپرسید؛ آیا واقعا ً این طور می خواهید منتظر زندگی تان باشید؟ اگر نه، اگر رویکرد غیر جدی داشته باشید، انتظار دارید دیگران چگونه با شما باشند؟

آیا نقاط خوبی برای نادیده گرفتن مردم وجود دارد؟

شما آزاد هستید که هر کسی را که می خواهید نادیده بگیرید، اما آیا این اقدام درستی است که باید انجام داد؟ در برخی موارد ممکن است این بهترین امکان باشد. در اینجا چند دلیل است.

1. اجتناب از استدلال سمی

اگر کسی سمی باشد، با بد نیت عمل کند، یا فریب کار باشد، با همراهی با او چیزی به دست نمی آورد. هنگامی که شما به او درمان خاموش، شما نشان می دهد احترام به زمان و انرژی خود را.
این یک تکنیک عالی برای مقابله با ترول ها و تیزرهای آنلاین است. اگر از این تکنیک بر روی دوستان یا افرادی که با آنها روابط نزدیکی داشته باشید استفاده کنید، می تواند عواقبی به دنبال داشته باشد.

2. برخی از روابط نیاز به فضا

برخی از زوج ها در گفتگو و نامزدی مداوم موفق می شوند. برخی دیگر نیاز به مقداری فضا و فاصله از زمان به زمان دارند. تلاش برای حفظ ارتباط در همه زمان ها می تواند احساس خفه شدن کند. و در اینجا درمان خاموش فضا و آزادی بیشتری به یکدیگر می دهد.

3. این کمک می کند تا شما را اندازه گیری علاقه کسی

اندازه گیری علاقه کسی به شما در زمان ها می تواند دشوار باشد. اگر هر روز به کسی پیام می دهید و همیشه در صندوق پستی او می ماند، همه چیز را در مورد منافع تان به آنها می گوید. اما شما لزوما به او انگیزه نمیدهید که چه احساسی دارد را به اشتراک بگذارد. اون تمام دانش و تمام قدرت رو بهش داد در ضمن، تو هيچ نظري نداري که اون بهت علاقه داره يا نه. او سعی کرد چند روز از تماس دست بردارد، اگر چیزی از او نشنیده بودید، این نشانه ای است که او آنقدر ها علاقه مند نبود.



موضوعات پیشنهادی مقاله علمی پژوهشی درباره نادیده گرفتن

مشکلات یادگیری در کلاس درس بین نادیده گرفتن و چالش: تهران به عنوان یک مدل
غفلت اجتماعی و ارتباط آن با سطح درد روانی: یک مطالعه میدانی
ادراکات جایگزین موانع معرفت شناختی برای یادگیری دانش آموز در صورت نادیده گرفتن
حمایت از خود و ارتباط آن با غفلت اجتماعی در دانشجویان دانشگاه
موضوع پیشنهادی پایان نامه روانشناسی 5