موضوع مقاله علمی پژوهشی روانشناسی درباره قلدری و قلدری سایبری

در انتهای متن لیستی از چند موضوع جدید برای مقاله علمی پژوهشی ارائه کرده ایم که تاکنون کار نشده است. به انتهای متن رجوع کنید.

چگونه مقاله ای در مورد قلدری بنویسیم

مقدمه: تعریف قلدری.
ارائه: انواع قلدری.
نتیجه گیری: درمان قلدری.
مقدمه: تعریف زورگویی: منظور از پدیده زورگویی، سوء استفاده مستمر و عمدی است این سوء استفاده ممکن است از طریق کلامی باشد، رفتار فیزیکی یا اجتماعی، و این سوء استفاده منجر به آسیب جسمی، روانی یا اجتماعی می شود و زورگویی ممکن است شامل یک فرد یا یک گروه شود و قلدری می تواند در واقعیت یا از طریق اینترنت یا از طریق دستگاه های دیجیتالی رخ دهد که قلدر ممکن است روشن یا پنهان باشد و اثرات قلدری ممکن است بلافاصله، در کوتاه مدت یا در دراز مدت، و پدیده قلدری رخ دهد. اعمال پرخاشگرانه و زورگویی نشان دهنده نفرت است، قلدری تنها به کودکان و نوجوانان محدود نمی شود، بزرگسالان نیز ممکن است مورد زورگویی قرار گیرند و یکی از علل قلدری ممکن است عدم تعادل قدرت بین قلدر و قربانی باشد، به عنوان مثال، یک کودک قوی و بزرگ ممکن است کودک ضعیف تر یا کوچکتر را قلدری کند یا گروهی از افراد را بر روی یک نفر قلدری کند و عوامل قدرت شامل تفاوت هوش، توانایی یا فرهنگ باشد و افرادی که مورد زورگویی قرار می گیرند با مشکلات زیادی از جمله افسردگی، اضطراب، هراس اجتماعی و دشواری مواجه هستند. خرید و فروش در مدرسه یا محل کار، خودکشی، سوء مصرف مواد و کودکانی که مورد زورگویی قرار می گیرند منجر به خشونت های آینده می شود.

ارائه: انواع قلدری: پدیده قلدری شامل شش نوع است:


زورگويي فيزيکي .
زورگويي لفظي .
قلدری اجتماعی.
قلدری سایبری.
زورگويي مغرضانه .
زورگویی فیزیکی: یکی از رایج ترین انواع قلدری است که یورش به بدن فردی است که با ضربه زدن در معرض قلدری قرار می گیرد، هل دادن یا لگد زدن، و ممکن است گسترش یابد که شامل سرقت یا از بین بردن اموال فرد در معرض زورگویی باشد، و قلدری فیزیکی ممکن است توسط یک نفر یا گروهی از مردم صورت گیرد، و ما باید بین یک مشاجره فیزیکی بین دو نفر با قدرت و اندازه یکسان تفاوت بیندازد، این قلدری فیزیکی نیست، و مطالعات نشان داده اند که مردان بیشتر از زنان مورد زورگویی فیزیکی قرار می گیرند، چرا که یک مطالعه در مورد آن انجام شد. کودکان بین هفت تا چهارده سال نتیجه این شد که کودکان مرد بیشتر از کودکان زن مورد ضرب و شتم، مشت زدن، لگد زدن و گرفته شدن اموال قربانیان قرار می گرفته اند.


زورگویی لفظی: قلدری لفظی شامل استفاده از کلمات کتبی یا گفتاری برای توهین و ارعاب فرد در معرض زورگویی است، و این کلمات توهین یا تهدید است و تحقیقات به ما نشان می دهد که قلدری لفظی یکی از شایع ترین انواع زورگویی در کودکان بین هفت تا ده سال است و قلدری لفظی در پسران شایع تر از دختران است و قلدری لفظی نوعی قلدری است که تاثیر درازمدت آن احساس استرس و اضطراب است.

قلدری اجتماعی: منظور از زورگویی اجتماعی پرخاشگری در روابط است و هدف از زورگویی اجتماعی آسیب زدن به شهرت فرد در معرض زورگویی یا آسیب زدن به روابط اوست، و قلدری اجتماعی با شرمسار کردن فرد در معرض زورگویی در مکان های عمومی یا انتشار شایعات در مورد او یا رها کردن عمدی گروه است و قلدری اجتماعی یکی از انواع مخرب قلدری است چرا که عمومی نیست و مطالعات نشان داده است که قلدری اجتماعی در دختران شایع تر از پسران است و یکی از پیامدهای قلدری اجتماعی تنهایی است اضطراب اجتماعی، انزوا، افسردگی و قلدری اجتماعی در مقایسه با قلدری کلامی و جسمی کمتر جدی هستند.

قلدری سایبری: قلدری است که بر روی دستگاه های الکترونیکی مانند گوشی های هوشمند رخ می دهد، کامپیوتر ها و تبلت ها، و این از طریق برنامه های کاربردی، پیام های متنی یا انجمن ها رخ می دهد، به این معنی که از طریق اینترنت رخ می دهد، جایی که شامل ارسال یا انتشار محتوای مضر است، و تحقیقات به ما نشان می دهد که ۱۵٪ کودکان بین ۹ تا ۱۲ سال به صورت آنلاین مورد زورگویی قرار گرفته اند، در حالی که ۳۷٪ کودکان بین ۱۳ تا ۱۷ سال به صورت آنلاین مورد زورگویی قرار گرفته اند، و نه قلدری سایبری هنوز شایع تر از قلدری سایبری است اگرچه قلدری سایبری رو به افزایش است.

قلدری مغرضانه: قلدری مغرضانه ممکن است در زندگی واقعی یا آنلاین رخ دهد ممکن است به دلیل تفاوت های دین، نژاد یا جنسیت باشد و ممکن است به دلیل برخی افراد باشد که باور دارند باید با آنها محترمانه تر از دیگران رفتار شود.

نتیجه گیری: درمان زورگویی: فردی که مورد زورگویی قرار گرفته است ممکن است نیاز به درمان روانی داشته باشد تا بتواند بر اثرات منفی که به دلیل زورگویی رخ داده غلبه کند، فرد در معرض زورگویی را تشویق کند تا با آن مبارزه کند و اگر کودکی بود او را تشویق به رفتن به مدرسه می کنیم و قلدر ممکن است به روان درمانی نیز نیاز داشته باشد تا به او در ارزیابی رفتارش کمک کند و مهم این است که به کودکان آموزش دهیم که به دیگران احترام بگذارند.

علل قلدری

دلایل مربوط به محیط زیست.
دلایل مربوط به جامعه.
دلایل مرتبط با محیط زیست: از آنجا که شیوع خشونت فیزیکی در رسانه ها ممکن است به گسترش قلدری کمک کند، برخی از کودکان می توانند خشونت فیزیکی را در رسانه ها ببینند و تحت تاثیر قرار نمی گیرند در حالی که دیگران تحت تاثیر قرار می گیرند، برخی از کودکانی که مورد زورگویی قرار می گیرند از عدم اعتماد به نفس رنج می برند و سعی می کنند با انتقاد از دیگران و احساس انجام شده از طریق آزار و اذیت خود این کار را جبران کنند، آنها احساس خوبی دارند وقتی این کار را انجام می دهند اما این یک احساس موقت است و آنها متوجه میزان تاثیر بر قربانیان خود نمی شوند، و ممکن است این اتفاق بیفتد. قلدری نیز توسط افرادی انجام می شود که احساس اعتماد به نفس زیادی می کنند اما نسبت به دیگران احساس محبت نمی کنند.

دلایل مربوط به جامعه: جایی که مردم در سراسر جهان در معرض خشونت قرار می گیرند، شکنجه یا نابرابری به دلیل هویت یا ظاهر آنها، و در برخی موارد قلدری در نتیجه میل برخی افراد برای جلب توجه بیشتر رخ می دهد، اگرچه راه های مختلفی برای جلب توجه و جلب توجه وجود دارد، اما قلدری ساده ترین راه برای جلب توجه است و مطالعات نیز نشان داده است که کودکانی که قلدری می کنند از مشکلات خانوادگی مانند طلاق والدین، غفلت یا برخورد با آنها به گونه ای رنج می برند. سوء استفاده می کنند و به دلیل حسادت، ابراز خشم یا به دلیل ناامیدی به دیگران قلدری می کنند و کودک ممکن است پدر و مادر ظالمانه ای داشته باشد و یکی از دلایل اجتماعی قلدری این است که کودک توسط پدر یا مادر یا هر دو رد یا با او برخورد منفی می شود یا به دلیل عدم حمایت عاطفی خانواده از کودک یا کودک همیشه مورد مجازات جسمی قرار می گیرد.


علل قلدری متفاوت و چندگانه است و این بدان معناست که هر فرد در جامعه بدون در نظر گرفتن مذهب، جنسیت، وضعیت مالی یا وضعیت اجتماعی خود در برابر قلدری آسیب پذیر است و دانستن علل قلدری می تواند به یافتن بهترین راه ها برای درمان قلدری کمک کند.

نمونه هایی از قلدری

انتشار شایعات یا شایعات در مورد فردی که در معرض خطر قلدری قرار دارد.
حمله فيزيکي يا تهديد .
مدام دستورالعمل های کاری را تغییر دهید.
گفتن جوک در مورد کسی که مورد زورگویی قرار می گیرد، و این کلمات ممکن است صحبت شود یا آنلاین.
مدام از یک فرد انتقاد کنید.
نظرات دیگران را کم کنید.
مجازات غیر موجه از معلم تا دانش آموز.
فرد در حین انجام کار خود فشار غیرضروری را تجربه می کند.
جلوگیری از ارتقاء فرد موفق یا رد مرخصی او.
دزديدن اموال ديگران .
نفوذ، جاسوسی و یا تعقیب دیگران.
استفاده از کلمات خارجي در حالي که با ديگران سر و کار دارند .
يکي رو از گروه منزوی کن
ارعاب یک فرد مستعد قلدری.
دادن اطلاعات نادرست به فرد یا خودداری از اطلاعات لازم از او.
مثال های بالا به تمام اشکال قلدری اشاره نمی کنند، برخی اشکال قلدری آشکار و برخی پنهان هستند.



موضوعات پیشنهادی مقاله روانشناسی درباره قلدری :
قلدری سایبری و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان
بررسی تاثير برنامه آموزشی مبتنی بر مهارت های هوش هيجانی بر توسعه نگرش ها نسبت به پديده قلدری مدارس در دانش آموزان
قلدری مدارس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول آموزش متوسطه
رابطه رفتار قلدری در دانش آموزان دوره راهنمایی با وضعیت اجتماعی آنها و نقش خانواده در کاهش آن
پنج عامل اصلی شخصیت به عنوان پیش بینی کننده قلدری در میان دانش آموزان دبیرستانی