موضوعات پیشنهادی مقاله علمی پژوهشی روانشناسی :
مدلسازی رابطه ادراک ازدواج والدین با رفتارهای دلبستگی و رضایت زناشویی در زوجین
بررسی اثرات روانی اواخر بارداری و ارتباط آن با سازگاری زناشویی در زنان متأهل در استان
سهم عملکرد منظم فعالیت های ورزشی در تعیین ماهیت نیازهای اعتیاد به مواد مخدر در پرتو برخی وسوسه های شخصی، مطالعه میدانی بر روی نمونه ای از دانش آموزان آموزش متوسطه و نمونه ای از دانش آموزان در آموزش اجتماعی دراستان ...
حمایت اجتماعی و ارتباط آن با سطح افسردگی روانی در میان زنان کتک خورده در استان ...
طلاق عاطفی بین همسران از دیدگاه همسر در خانواده ایرانی براساس نظریه کار عاطفی هوچلد

صمیمیت

صمیمیت برای سلامتی بدن و پوست شما چه مزایایی دارد؟ و چگونه بر ترس از صمیمیت غلبه کنیم؟ اگر سوالات زیادی در مورد مزایای صمیمیت و اثرات جسمی و روانی آن داشته باشد و آیا آسیب های بالقوه ای برای نداشتن رابطه جنسی وجود دارد؟ پاسخ به این استعلام ها و دیگر استعلام ها در خطوط بعدی پیدا خواهد شد.

چگونه بر ترس صمیمیت غلبه کنیم

راه حل در غلبه بر ترس از آمیزش جنسی بستگی به علت این مشکل عمدتا، در اینجا این نکات برای غلبه بر ترس خود را از صمیمیت:

خودتان را دوست داشته باشید و از خودتان قدردانی کنید.

ارتباط خوب و موثر با شریک زندگی تان، باید در مورد نگرانی هایتان و جایی که از آن آمده اند صحبت کنید و از آنها کمک بخواهید.
مرزهای شخصی خود را روشن کنید، چیزهایی را شناسایی کنید که به شما کمک می کند احساس امنیت کنید و همچنین چیزهایی که شما را می ترسند، شناسایی کنید و به شریک زندگی تان در مورد آنها بگویید.
به دنبال کمک از متخصصان، به عنوان دکتر یا درمانگر شما می تواند به شما کمک کند درک کنید که این نگرانی ها از کجا می آیند و چگونه با آنها مقابله کنید.


مزایای صمیمیت برای زنان

مزایای رابطه جنسی برای زنان عبارتند از:

فشار خون را پایین می آورد.
سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.
اعتماد به نفس خود را بهبود بخشید.
کاهش افسردگی و اضطراب.
میل جنسی افزایش یافته است.
تسکین درد فوری و طبیعی.
خواب را بهبود بخشید.
رابطه و نزدیکی خود را با شوهرتان عمیق تر کنید.
استرس را کاهش دهد.

مزایای صمیمیت برای پوست

شما ممکن است از ایده بهبود رابطه جنسی برای پوست شگفت زده, و مزایایی که تعهد به پوست خود را از طریق صمیمیت, یادگیری در مورد آن در حال حاضر:

این می دهد درخشش پوست و طراوت خود را: افزایش جریان خون و عجله از اندورفین به طور موقت بهبود پوست خود را.
رابطه جنسی عفونت های پوستی را کاهش می دهد: که با اضطراب و استرس تشدید می شوند، چرا که رابطه جنسی و ورزش استرس را کاهش می دهد.
صمیمیت تولید کلاژن را افزایش می دهد: به گفته متخصص پوست گواهی هیئت مدیره جنیفر مک گرگور، ام دی، از پوست میدان یونیون در شهر نیویورک، رابطه جنسی کورتیزول (هورمون استرس) را کاهش می دهد که منجر به تولید کلاژن می شود.
صمیمیت خواب را بهبود می بخشد که پوست را بهبود می بخشد: رابطه جنسی اغلب خواب را بهبود می بخشد و خواب خوب شب را به شما می دهد و در اینجا شایان ذکر است که عادات خوب خواب با ترمیم سلول، هورمون های متعادل، و بهبود عادات غذایی همراه است که استرس را کاهش می دهد و روابط شما را شادتر می کند و به همین دلیل یک سیستم ایمنی قوی است و تمام این دلایل به پوست سالم و درخشان کمک می کند.
رابطه جنسی از نشانه های پیری سرپیچی می کند: مطالعات دکتر دیوید ویز روان شناس عصبی حاکی از آن است که هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشیم، جوان تر به نظر می رسید، او می گوید: «کسانی که گزارش می دادند رابطه جنسی به طور متوسط چهار بار در هفته حدود ۱۰ سال جوان تر از سن واقعی خود به نظر می رسید.»

مزایای لرز برای زنان

اگر چه ارگاسم لازم نیست برای هر دو شریک برای لذت بردن از رابطه جنسی, ارگاسم به ارمغان می آورد با آن طیف وسیعی از مزایای بهداشتی غیر منتظره برای زنان, مانند:
شما نه تنها به شریک زندگی تان بلکه به دیگران احساس نزدیکی خواهید کرد: معلوم می شود که این هورمون قدرتمند اکسی توسین که به دلیل لرزش آزاد می شود، می تواند به شما کمک کند که در حلقه اجتماعی خود احساس نزدیکی به دیگران کنید، نه فقط به شریک زندگی تان.
کمک به تنظیم چرخه قاعدگی خود را: ارگاسم به طور منظم ممکن است چرخه به طور منظم ترویج.
کمک به افزایش باروری: ارگاسم منظم می تواند با باروری کمک کند، همانطور که در یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ از محققان دانشگاه ایندیانا نشان داده شد، جایی که آنها دریافتند که «فعالیت جنسی منجر به تغییرات فیزیولوژیکی در بدن می شود که شانس باردار شدن یک زن را افزایش می دهد، حتی خارج از تخمک گذاری.»
ارگاسم می تواند در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند: یک مطالعه آلمانی در سال ۲۰۰۴ دریافت که بلافاصله پس از برانگیختگی و نرز جنسی، سطح سلول های سفید خون که به محافظت از بدن شما در برابر بیماری های عفونی کمک می کند، افزایش یافته است.
افزایش آستانه درد و تسکین احساس آن: رابطه جنسی می تواند کمک به تسکین درد تا حد زیادی به دلیل آزاد شدن هورمون های احساس خوب به نام اندورفین در طول اوج.
لرزش ذهن شما را هوشیار نگه می دارد: جریان هورمون های منتشر شده در ارگاسم پیام های زیادی در سراسر بدن است که فعالیت مغز به ویژه در زنان را افزایش می دهد.
ارگاسم منظم می تواند سلامت قلب را ترویج کند.
ارگاسم به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می کند: هنگامی که با نیازها و خواسته های جنسی خود احساس هماهنگی می کنید، منطقی است که اعتماد به نفس شما بالاتر است، چرا که معلوم می شود ارتباط اثبات شده ای بین سلامت جنسی و اعتماد به نفس وجود دارد.
ارگاسم زندگی را طولانی می کند.

آیا صمیمیت بیش از حد بر سلامت بدن تأثیر می گذارد؟

تمرین آمیزش جنسی مزایای زیادی را برای سلامت جسمی و روانی شما به همراه داشته است، بنابراین طبیعی است که عمل مکرر صمیمیت بر سلامت بدن شما تأثیر می گذارد و در اینجا برجسته ترین اثرات:
افزایش میل جنسی: برای زنان, داشتن رابطه جنسی هیدراتاسیون واژن را افزایش می دهد, جریان خون و انعطاف پذیری, رابطه جنسی باعث می شود شما احساس بهتری, و کمک می کند تا شما می خواهید بیشتر از آن.
کنترل مثانه را در زنان بهبود می بخشد: یک کف لگن قوی برای جلوگیری از بی قاره ای ادراری مهم است، چیزی که حدود ۳۰٪ زنان را در مقطعی از زندگی شان تحت تأثیر قرار خواهد داد.
رابطه جنسی خوب مانند یک ورزش برای عضلات کف لگن خود را هنگامی که شما ارگاسم, آن را باعث انقباض در آن عضلات, تقویت آنها.
يعد بمثابة تمرين: يستهلك الجنس حوالي خمس سعرات حرارية في الدقيقة يرفع معدل ضربات قلبك ويستخدم عضلات مختلفة.


آسیب های نداشتن رابطه جنسی برای یک زن برای مدت طولانی


هیچ مقدار مناسبی از رابطه جنسی شما باید در طول زندگی خود را وجود دارد, بنابراین نداشتن رابطه جنسی برای مدت طولانی نباید عوارض جانبی منفی, زمانی که کسی تا به حال رابطه جنسی برای ماه ها و یا سال ها, بعید است متوجه هر گونه عوارض جانبی فیزیکی منفی بر سلامت خود را, اما تحقیقات نشان می دهد که رابطه جنسی منظم می تواند منجر به برخی از مزایای بهداشتی, از جمله بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن, فشار خون پایین تر, و سطح استرس پایین تر. و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

در مورد اثرات بر سلامت روان، یک ایده گسترده وجود دارد که رابطه جنسی منظم بخش مهمی از به خوبی عاطفی یک فرد است، در حالی که این موضوع برای برخی افراد صادق است، برای همه نیست.