داستان رستم و سهراب، اثر فردوسی، یکی از بهترین نمونه‌های داستان‌های حماسی غم‌انگیز است، که در ادبیات بیشتر ملت‌ها، داستان‌هایی شبیه به آن دیده می‌شود.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
33 صفحه
کد:
250 mt


قسمت هایی از این مقاله:

تعریف ادبیات تطبیقی

تطبیق در لغت به معنی «مقایسه كردن، كنار هم نهادن دو شیء یا چند موضوع جهت بررسی از نظر فنی، زیبایی، فكری، محتوایی، كیفی، كمّی، تاریخی و ... است» (رك. دهخدا، 1373: ذیل «تطبیق»). در فرهنگ معین این كلمه به معنی «برابر كردن دو چیز با هم و با هم مطابق ساختن و برابر» (معین، 1342- 1352: ذیل «تطبیق») آمده است.

همچنین طبق تعریفی دیگر "تطبیق" یعنی نزدیك نمودن رخدادهای حوزه‌های مختلف و گاه دور از هم به قصد استخراج قوانین و قواعد كلی در آن حوزه. با توجّه به این تعریف از تطبیق، تیگم ادبیات تطبیقی را چنین تعریف می‌كند: «گردآوری و مقابله‌ بین كتاب‌ها و نمونه‌ها و حتّی صفحه‌های شبیه به هم برای آگاهی یافتن از همگنی‌ها و برابری‌ها و اختلافات» (سیدی 1390: 2، به نقل از؛ تیگم، بی‌تا: 19)

آن‌گونه كه از این تعریف برمی‌آید، به‌نظر می‌رسد ما با یك رشته گزاره‌های علمی در حوزه دانش تجربی و پدیده‌های طبیعی سر و کار داریم تا با تثبیت رخدادهای دور از هم به كشف روابط حقیقی آنها بر آییم. اما پژوهش تطبیقی در حوزه‌ی آثار ادبی هم از حیث مفهوم و هم از حیث كاركرد با آن متفاوت است. نكته مهم در حوزه ادبیات تطبیقی آن است كه كاركرد روش تطبیقی در حوزه‌های پژوهش ادبی، صرفاً تقسیم‌بندی و ارزیابی نیست بلكه پژوهش تطبیقی در حوزه ادبیات دارای ارزش تاریخی است.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.