عرفان در دو جنبه ی اجتماعی و فرهنگی، قابل تحقیق و بررسی است. از آنجا که تحوّلات هر عصر، می‌تواند تحت تأثیر دوره‌های قبل باشد و با توجه به اینکه پس از انقراض سلاجقه، شاخه‌هایی از آن باقی مانده که ملجأ و پناهگاه مولوی و خاندان او واقع گردید.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
75 صفحه
کد:
237 mt


قسمت هایی از این مقاله:

 

عرفان در دو جنبه ی اجتماعی و فرهنگی، قابل تحقیق و بررسی است. از آنجا که تحوّلات هر عصر، می‌تواند تحت تأثیر دوره‌های قبل باشد و با توجه به اینکه پس از انقراض سلاجقه، شاخه‌هایی از آن باقی مانده که ملجأ و پناهگاه مولوی و خاندان او واقع گردید، بنابراین لازم است که به مطالعه دوره پیشین(سلاجقه) از نظر زیرساخت‌ها و موقعیّتی که در سرزمین‌های مجاور ایران داشته‌اند پرداخت شود.

از طرفی با توجه به این تصوّر که احتمالاً گرایش مولانا به عرفان، مختصِّ زمان داشته آشنایی با شمس نبوده و می‌تواند تحت تأثیر آموزه‌های پدر و سایر افراد نظام عرفان باشد، ضروری آمد که در این فصل بر زندگی و عصر خاندان مولوی و سبک شعری وی نظری بیفکنیم.

«غلامان ترک، در اواخر قرن چهارم حکومت مقتدر غزنوی را، در ایران تشکیل دادند. سرانجام در سال (431 ق/1040 م) ضربه کارساز بر پیکر دولت غزنه، فرود آمد و نیروهای مسعود به کلی قلع‌وقمع گردیدند و رهبران سلجوقی با تصرّف خراسان به شهریاری مُلک رسیدند. » (بویل، 1366، 5/ص 29)


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.