نهضت واقعی و بزرگ اعراب به خارج از شبه جزیره‌ی عربستان بعد از طلوع اسلام شروع شد. در آن زمان مسلمین با دو دولت نامی مواجه شدند که یکی امپراتوری روم و دیگری شاهنشاهی ایران بود.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
54 صفحه
کد:
217 mt


قسمت هایی از این مقاله:

 

نهضت واقعی و بزرگ اعراب به خارج از شبه جزیره‌ی عربستان بعد از طلوع اسلام شروع شد. در آن زمان مسلمین با دو دولت نامی مواجه شدند که یکی امپراتوری روم و دیگری شاهنشاهی ایران بود. در این ممالک زمینه برای فتوحات مسلمین مهیا بود، زیرا که هر دو امپراتوری به دلیل جنگ‌های متمادی با یکدیگر در حال انحطاط بودند. اما اعراب، مردمانی تازه نفس و سخت کوش، با سختی‌ها و مشقت‌های صحرا‌گردی در کویر عربستان خو گرفته بودند. ایران، آن زمان دارای مشکلاتی در خصوص هرج و مرج عقاید مذهبی و سیاسی، فرسودگی و خرابی سپاهیان از جنگ‌های بیهوده خسرو‌‌پرویز، فقر و پریشانی مردم از دادن مالیات‌های سنگین و ... موجب ضعیف شدن دولت ایران شد.

دعوت رسول گرامی اسلام از پادشاهان بزرگ، از جمله پادشاه ایران که در سال هفتم هجری صورت گرفت را می‌توان به عنوان اولین ندای ورود اسلام به ایران قلمداد کرد. دعوت نامه‌ای که به دربار خسرو پرویز فرستاده شد و خسرو پرویز آن را پاره کرد؛ اما در نهایت، سلطنت خودش از هم پاشید و در کمتر از ده سال کل شاهنشاهی ایران به دست اعراب افتاد.

سرزمینی که امروز عراق نامیده می شود زیر نفوذ حکومت ساسانی قرار داشت و همچون سدی در مقابل هجوم قبیله‌های بیابانی به داخل ایران به حساب می آمد. خسرو پرویز این حکومت محلی را که "حیره" نام داشت از میان برداشته و با این کار بزرگ‌ترین مانع نفوذ به ایران را از بین برد.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.