اضافه کردن تصویر به بخش هایی از نوشته ، یا کل سطح نوشتار را تبدیل به تصویر کردن. دراین تکنیک تصویر به عنوان مکمل مفهومی نوشتار وعینی کردن آن نقش اساسی بازی می کند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
32 صفحه
کد:
215 mt


قسمت هایی از این مقاله:

شیوه های تایپوگرافی رایج در طراحی جلد کتابهای سیاسی، اجتماعی

شیوه ی تغییر در حروف تایپی(تمام جنبه های ذکر شده ) را در آثار کسانی چون عابدینی ، پارسانژاد و نجابتی، مجید عباسی، مجید کاشانی، پرویز بیانی و بسیاری دیگر می توان دید.گفتنی ست شیوه ی مذکور به دلیل ظرفیت های بسیاری که در زمینه ی انتقال مفهوم دارد، پرکاربردترین وجه تایپوگرافی ایرانی ست.

این سبک از لحاظ معنایی قرابت زیادی با سبک پست مدرنیسم حروف نگاری غربی دارد. همانگونه که در حروف نگاری پست مدرن ، ابهام و عدم وضوح موضوع اصلی اثر است و خوانایی در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد و هنرمند با القای فرم شدید حروف در جهت رساندن هر چه بیشتر پیام ومفهوم گام بر می دارد.این شیوه با روح خوشنویسی فارسی بسیار سازگار است و نمونه های خوب آن را در کارهای ساعد مشکی و مسعود نجابتی می توان دید.

خوشنویسی همانطور که گفته شد، چهارچوب تایپوگرافی ما را شکل می دهد، اما استفاده از آن و یا تغییر دادن فرم آن در جهت مفهوم ، نیاز به دانش نسبی در زمینه ی خوشنویسی ایرانی و عربی دارد.فونت هایی که در این چند ساله با این گونه خوشنویسی ها ی سنتی ساخته شده ، هرچه بیشتر طراحان را در استفاده از این فرم نوشتاری ترغیب می کنند.به عنوان مثال در اثر (از خود بیگانگی انسان مدرن) از نوع قلم تایپی ثلث استفاده شده است. این فرم نوشتاری به دلیل اینکه خود به تنهایی نشان دهنده ی فرهنگ و سنت ایرانی، اسلامی ست ، می تواند به موجزترین شکل موضوعات اجتماعی، سنتی، مذهبی را پشتیبانی کند. ازکسانی که در این سبک بسیار فعالند می توان به بیژن صیفوری و مسعود نجابتی اشاره کرد.


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.