جکسون پولاک ، در رابطه با تعریف هنر نو و جدید می گوید: «هنر نو از نظر من چیزی بیش از بیان هدفهای معاصر عصری که در آن به سر می بریم، نیست.» (هریسون و وود، 1380، ص.60)
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
42 صفحه
کد:
212 mt


قسمت هایی از این مقاله:

هنرهای تعاملی

«این بینندگان هستند که تصاویر را خلق می کنند.»(مارسل دوشان)(مارزونا، 1390، ص.27) در دوره ی معاصر و هنرجدید، اهمیت و توجه به مخاطب و عمل و دخالت او در شکل گیری اثر هنری تا حدی رسیده که دسته ای از هنرها را اینتر اکشن و یا به عبارت فارسی تعاملی نام گذاری کردند. البته این دسته از آثار نیز از تمام ویژگیهای انواع هنر جدید، همچون تجربه گری، عدم مرز مشخص در استفاده و کاربرد رشته ها و رسانه ها و حتی علوم و اهمیت به موضوعات و مسائل اجتماعی و سیاسی و ... برخوردارند. حتی گاهی در این گونه آثار استفاده و به کار گیری چندین هنر و حرفه از جمله نقاشی و انیمیشن و ... را در تعامل بین اثر هنری و هنرمند و مخاطبین متفاوت آن شاهدیم.

بنابراین، «با پیشرفت هنر و فناوری در پایان قرن بیستم، انقلاب دوشان که در تمام وجوه هنر معاصر رخنه کرده بود، به برخی عرصه های تاریخی دست می یابد. ظهور هنر دیجیتالی، هنری ورای ماده گرایی که درباره ی "موضوع" بسیار کمتر از بوم بحث می کند، ناامیدانه به سر آمده و عصر جدیدی را گشوده است که در آن اصطلاحات هنر سنتی– تاریخی، حتی نوع دوشانی آن و روشهای ارزیابی دیگر به کار نمی آیند. تجربه های بی فضایی، بی زمانی، بی تصویری در قلمرو هنر وارد شده اند. تعامل، اگرچه هنوز در مرحله ی ابتدایی و وابسته به رسانه های مبتنی بر عکس است اما ممکن است هنری را پدید آورد که هنوز واژه ای برای آن وجود ندارد.» (همان، ص.256و257)

بدین ترتیب، امروزه «در هنر، دانش بصری دیگر محدود به "ابژه" نیست. هنر باید جهان سیال و در حال تغییری را که درون کامپیوتر وجود دارد و جهان نوینی که کامپیوتر آن را فراهم می کند، در بر گیرد: دنیای هنر تعاملی که واقعیتش مجازی باشد، برای تکمیل کار هنری به بیننده وابسته است. هنگامی که دوشان پیشنهاد داد که کار هنری برای تکمیل مفهوم وابسته به تماشاگر است، هرگز نمی دانست در پایان این قرن برخی از آثار هنری (همانند فیلمهای تعاملی) به معنای واقعی کلمه وابسته به تماشاگرند؛ نه تنها برای کامل کردن بلکه برای آغاز کردن و محتوا بخشیدن به اثر.» (همان، ص.194).


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.