هیولت پاکارد به انگلیسی :Hewlett-Packar معروف به HP یک شرکت آمریکایی چند ملّیّتی فناوری اطلاعات است. ساختمان مرکزی این شرکت در دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا در آمریکا واقع شده ‌است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
16 صفحه
کد:
198 mt


قسمت هایی از این مقاله:

تاریخچه شرکت اچ پی

هیولت پاکارد به انگلیسی :Hewlett-Packar معروف به HP یک شرکت آمریکایی چند ملّیّتی فناوری اطلاعات است. ساختمان مرکزی این شرکت در دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا در آمریکا واقع شده ‌است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری اطلاعات است و تقریباً در تمامی کشورها فعالیت می‌کند. هیولت و پاکارد تصمیم گرفتند نامی برای کمپانی خود انتخاب نمایند به این شکل که قرار شد قرعه بیاندازند که نام هر کدام اول افتاد شروع نام شرکت با حرف اول صاحب نام خواهد بود که بالاخره نام هیولت اول افتاد و بدین ترتیب نام شرکت hp شد.

آنچه در تاریخچه شرکت اچ پی دیده می‌شود آن است که همه چیز از یک رؤیای مشترک دو دانشجوی همکلاس و هم‌درس در دانشگاه استنفورد آغاز می‌شود. همت و تلاش و سخت‌کوشی و درایت این دو نفر، یعنی دیوید پکارد و ویلیام هیولت باعث می‌شود که سرمایه اولیه ۵۳۸ دلاری شرکت، اکنون پس از گذشت حدود ۷۰ سال به نزدیک ۹۰ میلیارد دلار برسد و فعالیت شرکت، بیش از ۱۶۰ کشور را در حوزه جهانی دربرگیرد.

تولد شرکت اچ پی با تولد دره سیلیکون همراه شد، زیرا اچ پی اولین شرکت حوزه صنعت الکترونیک بود که در منطقه کالیفرنیا تأسیس شد و سنگ‌بنای تأسیس و تکثیر دهها و صدها شرکت دیگر از این نوع گذاشته شد. به همین جهت است که گاراژ کوچک محقری که هیولت و پکارد اولین محصول تولیدی شرکت خود را در آنجا تولید کردند، اکنون نه تنها به عنوان نماد شرکت اچ پی، بلکه به عنوان خاستگاه و محل تولد دره سیلیکون شناخته می‌شود.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.