امروزه، شهروندی و مباحث مربوط به آن، حجم زیادی از گفتارها و نوشتارها را به خود اختصاص داده و تقریباً در اکثر کشورهای جهان، دست کم در عرصه ی نظر، حقوقی برای افراد در قوانین گنجانده شده است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
19 صفحه
کد:
190 mt


قسمت هایی از این مقاله:

 

امروزه، شهروندی و مباحث مربوط به آن، حجم زیادی از گفتارها و نوشتارها را به خود اختصاص داده و تقریباً در اکثر کشورهای جهان، دست کم در عرصه ی نظر، حقوقی برای افراد در قوانین گنجانده شده است و در برخی کشورها ساختارها و سازو کارهای رسمی و غیررسمی نظیر انتخابات برای پیش بینی گردیده است (انالز ، 2007، 97).

شهروندی از نظر ژان بدن (1530) یک شأن همه شمول و برابر نیست به این معنی که اولاً همه اعضای جامعه سیاسی شهروند به حساب نمی آیند، دوم اینکه کسانی هم که به عنوان شهروند به رسمیت شناخته می شوند، تنها در برابر قانون مساوی اند، ولی میزان برخورداری شان از حقوق و مزایا و همچنین میزان تعهدات و وظایف و مسئولیت هایشان در قبال حکومت و اجتماع برابر و یکسان نیست. به عبارتی در بحث شهروندی وی می توان از حقوق شهروندی زنان، حقوق شهروندی مردان، حقوق شهروندی نجبا و ... صحبت کرد.

مونتسکیو (1689) معتقد است که بقای حکومت دموکراسی در گرو درستکاری و فضیلت شهروندان است. او فضیلت را صداقت سیاسی، میهن پرستی و تساوری طلبی می داند. فرض او بر این است که در حکومت جمهوری تمام شهروندان باید با هم برابر و به طور یکسان از خوشبختی و امتیازات اجتماعی برخوردار بوده و به طور مساوی به آینده زندگی شان امیدوار باشند. او تحقق چنین حکومتی را در قناعت و صرفه جویی همگانی شهروندان می داند. به نطر وی عشق به برابری موجب می گردد که هر شهروند خودش را وقف کارهای بزرگ برای خدمت به همشهریان و همطنانش نموده و از این کار احساس خوشبختی نماید.


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.