در برخورد با غرب كلیه‌ی هنرهای ایران دگرگون می‌شوند. شعر نو حاصل اولین آگاهی شاعران به نوع جدیدی از شعر در بیرون از ایران است. ادبیات و داستان‌نویسی ما نیز با هوای تازه‌ای آشنا می‌شود.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
28 صفحه
کد:
183 mt


قسمت هایی از این مقاله:

نقش هویت در گرافیك ایران

جنگ تحمیلی، محدود شدن ارتباطات یا بخشی از جهان كه در این موضوع حرفی برای گفتن دارند و خود سانسوری همگی موجب عقب افتادگی و دوری زیاد طراحی گرافیك ایران از آنچه در جهان می‌گذرد شده بود. اما در عین حال این مسئله مزایایی هم داشته كه از جمله آنها می‌توان به بازگشت به اصالت های هنر ایرانی اشاره كرد.

گرافیك ایران بعد از انقلاب از لحاظ كمی به مراتب بیشتر از افزایش جمعیت جامعه رشد كرد. طبیعتاً وقتی جمعیت جوان بیشتر می‌شود. گرایش آنها به علوم گوناگون و به خصوص طراحی گرافیك كه ابزار ارتباط جهانی در جامعه امروز است بیشتر می‌شود. به دلیل پیشرفت تكنولوژی طراحان گرافیك ما بهتر عمل می‌كنند و از لحاظ كیفی آثارشان در سطح بالایی قرار گرفته است یكی از ابزارهای طراحی گرافیك تكنولوژی است. بحث لیتوگرافی، چاپخانه‌ها، كیفیت كاغذها و مواردی دیگر كه همه باعث رشد كیفی گرافیك بعد از انقلاب شده است. از طرف دیگر این تكنولوژی باعث شد كه طراحان ما كمتر تفكر كرده و گرافیك ایران از لحاظ مؤلف هنرمندانه، خلاقه و اندیشمندانه دور شود.

از سوی دیگر در ایران همواره به دو اصطلاح گرافیك فرهنگی و گرافیك تبلیغاتی بر می‌خوریم. گرافیك به اصطلاح فرهنگی به ظاهر سلطان تولیدات فرهنگی است و گرافیك به اصطلاح تبلیغاتی تحقیر شده و سایه‌ی پرارزش گرافیك فرهنگی است. گرافیست‌های درجه یك ما وقتی كه كار تجاری می‌كنند از خجالت آنها را مخفی می‌كنند علت تفكیك این دو كار گرافیكی در كشور ما عدم درك معنای گرافیك دیزاین است بنیاد گرافیك دیزاین حل مسائل ارتباطی در حیطه ارتباط تصویری است. (مثقالی، 1388: 15) «مملكتی گرافیك خوب دارد كه سفارش هنده خوبی دارد اما در ایران بر عكس است، به همین دلیل هم، گرافیك تك نسخه‌ای رواج پیدا كرده است، یعنی گرافیك بدون ارتباط با مردم و صرفا برای نمایش در نمایشگاه‌ها و بدون مصرف»، اگر طراح ماهر باشد، موضوع سفارش خواه فرهنگی باشد و خواه تجاری برای طراح هیچ تفاوتی نمی‌كند و هنرش در آن تجلی می‌شود. (شیوا، 1383: 15)


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.