بیشتر درام نویسان در طول تاریخ، ایده های خود را برای نوشتن نمایشنامه از ادبیات کهن و اسطوره وام گرفته اند. ادبیات کهن و اسطورة هر سرزمینی ریشه در باورها و اعتقادات مردمان آن سرزمین داشته و از محبوبیتی عمیق در نزد مردم برخوردار است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
39 صفحه
کد:
153 mt


قسمت هایی از این مقاله:

وصف های داستان پرداز

فردوسی در بیشتر موارد، وصف اجزاء گوناگون داستان خویش را از زبان قهرمانان به عمل می آورد و این موجب می آید تا داستان ها زنده و پویا به نظر بیایند و خواننده و شنونده بیشتر خود را در فضای داستانی حس کند. فی المثل قهرمان از زبان رقیب خود مورد وصف قرار می گیرد یا آنکه خود به هنگام رجزخوانی یا سرودگویی به وصف خویشتن می پردازد یا آنان که از دور نگران او و تماشاگر کردار وی اند، به وصف او زبان می گشایند.

گواژه: کلمة گواژه در فرهنگ ها به معنی طعنه و سرزنش و گواژه زدن به معنی نکوهیدن و بدگویی کردن آمده است. فردوسی از گواژه در داستان ها همه جا برای ایجاد موقعیت منطقی برای تحقق حوادث داستان سود جسته است و علی الاصول از این ابزار برای گسترش دادن تدریجی کینه و دشمنی میان قهرمانان اثر خویش بهره گرفته است.

سخن شاهان: در شاهنامه هر پادشاهی که تاج بر سر می نهد و بر تخت می نشیند، خطاب به بزرگان و سران کشور که برای تهنیت گویی و آفرین خوانی به حضور شتافته اند، سخنانی ایراد می کند که معمولاً طی آن به بیان کار خویش می پردازد. چون سخنان کسری به هنگام تاج گذاری که جمعاً 52 بیت بدان اختصاص یافته است.


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.