اکسپرسیونیسم بعبارتی، تمایل دائمی در هنر را مشخص می کند که خاص کشورهای اروپای شمالی است و تکیه ای بر دوران فشار اجتماعی و اظطراب های روحی دارد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
35 صفحه
کد:
151 mt


قسمت هایی از این مقاله:

اکسپرسیونیسم

اکسپرسیونیسم بعبارتی، تمایل دائمی در هنر را مشخص می کند که خاص کشورهای اروپای شمالی است و تکیه ای بر دوران فشار اجتماعی و اظطراب های روحی دارد. اکسپرسیونیسم بویژه زمین باروری را برای بسط عمر پر تلاطم ما یافته است. اگر چه بنا به عقیده متداول عنوان اکسپرسیونیسم یک ابداع استتیک آلمانی است ولی هروارت والدن ناشر نشریه پیشروی در شتورم در برلین تمام جنبش های انقلابی بین (1910 تا 1921)، از جمله تمایلات کوبیسم و آبستره را تحت نام اکسپرسیونیسم – بعنوان ضد امپرسیونیسم – می آورد. این تعریف جامع که تا حدی در آن غلو می شود، در نوشته های تقریباً تمام کسانیکه به اکسپرسیونیسم وابسته اند، دیده می شود.

شلدون چندی پیش از همه این تعریف را در تبیین هنر نو بطور کامل و به بهترین وجه آن نمایاند. در مقابل این تعریف عده بیشماری از منتقدان که مجذوب مکتب پاریس و پیشرفت های تکنیکی آن شده بودند، ارزش های احساسی اکسپرسیونیسم را یا انکار کردند و یا با شناخت نادرستی به آن پرداختند. در طبایع آلمانی و لاتینی بدون نظر کشمکش عقدیتی برای بازگشت دوباره به ثنویت کلاسیسیسم و رمانتیسیسم بچشم می خورد: یکی تاکید بسیار بر فرم پلاستیک و حاکمیت آن و دیگر تکیه بر نیروی روانی و محرک آن. اکسپرسیونیسم در وجهی تراژیک نمود حاضر رمانتیسیسم را پایه گذاری می کند و به دلتنگی دوران ما و تجدید حیات روحی مردم اسلام و اروپای شمالی مقید می شود.

بر خلاف نقاشان مکتب پاریس که سعی در ایجاد یک زبان جهانی داشتند اکسپرسیونیسم کاملاً فردی و با تفاوت های نژادی اقامه شد. اگر چه هر حالتی در اکسپرسیونیسم نوعی کیفیت خاص است و مشمول ضابطه متعارفی نمیشود، با وجود این میتوان نمودهای پیاپی ای را که اکسپرسیونیسم گذرانده و نیز عرصه های توسعه و تحول آنرا منحصراً تعیین کرد.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.