قبل از اینکه وارد بررسی دقیق چند اثر مشخص نیما بشویم بهتر است در یک چشم انداز کلی به همه آثار شعری نیما یوشیج نگاهی داشته باشیم.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
65 صفحه
کد:
141 mt


قسمت هایی از این مقاله:

 

قبل از اینکه وارد بررسی دقیق چند اثر مشخص نیما بشویم بهتر است در یک چشم انداز کلی به همه آثار شعری نیما یوشیج نگاهی داشته باشیم. در بررسی کلی آثار نیما یوشیج به ویژه آثار « نیمایی» این مجموعه که ویژگی های پیشرفته و متمایز این گوینده بسیار توانمند را با خود حمل می کنند و اولن به گونه ای برجستگی از نظر کیفیت ادبی و هم ارتباط خوب با مخاطب در وجه اجتماعی و تاریخی رسیده اند و ثانین از همه یا بخش عمده ای ویژگی های اصلی شعر نیمایی از قبیل تغییرات در قالب و وزن و تغییرات در نوع نگاه و طرز کار بهره مندند با زبان خاصی مواجه می شویم که به خاطر بهره مندی از برخی ویژگی ها از ابتدای این پژوهش نام این زبان را زبان نمایشی گذاشته ایم. بعضی کیفیات این زبان با توجه به کل آثار پیشروی نیما را می توان در این فهرست خلاصه کرد.

پویایی زبان: مهمترین ویژگی این زبان که شاید همه ویژگی های بعدی را هم بتوان درون آن قرار داد متغیر و متحرک بودن آن است که جا را برای ورود سبک های بیانی تازه هموار می کند. زبان در شعر نیما مانند شعر قدیم هرگز به یک گونه از بیان، یک گونه لحن، یک وزن خاص، یک نوع نگاه و حتی برخی کلمات خاص محدود نیست بلکه این زبان بسیار روان منعطف است و میان اشخاص، جهان ها و توصیف ها قابلیت تحرک دارد . این زبان مانند خود جهان بسیار متکثر و وسیع است و برای همین قابلیت آن را دارد که با کیفیتی آیینه گون به روایت آن چه طبیعی است بپردازد.

مصداقی نه مقوله ای: این زبان بر خلاف زبان قدیم که مشغول بیان حقایق ازلی، کلیات و مقوله هاست به ماده(پدیده ها، موجودات، اشیاء و ...) توجه می کند. در شعر نیما از کلمه هایی مانند حسن، عشق، دولت، کون و مکان، تجلی و ... که به عنوان مثال در دیوان حافظ با بسامد بالا دیده می شوند خبری نیست بلکه او تلاش می کند با ساختن زمینه های واقعی، محل وجود این مقوله ها را (در صورت وجود) همراه حاملانش به خواننده خود نشان دهد.


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.