همان طور که گفته شد برای یادگیری سه نگاه و منظر وجود دارد. رفتارگرایان، شناخت گرایان و ساختن گرایان که هر کدام فرایند آموزش را به گونه ای تغییر می دهند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
12 صفحه
کد:
107 mt


قسمت هایی از این مقاله:

انیمیشن آموزشی

انیمیشن آموزشی برای مقاصد ویژه پرورش یادگیری استفاده می شود. از زمان اختراع کامپیوتر های با گرافیک قدرتمند علاقه به استفاده از انیمیشن برای کمک به درک اطلاعات و یادآوری آنها در یادگیرندگان افزایش زیادی پیدا کرده است، این فناوری (کامپیوتر های قدرتمند) سبب شده است انیمیشنها راحت تر و ارزان تر از سالیان پیش تولید شوند، حتی نرم افزارهایی هستند که به یاد دهنده کمک می کنند انیمیشنهای خودش را بدون نیاز به متخصص حرفه ای، خود تولید کند.

توسعه جاوا، فلش و سایر برنامه های کاربردی تحت وب، اساتید و مربیان را قادر ساخته است که انیمیشنهای پیچیده‌تری ارائه دهند. مدل سازیها و انیمیشنهای کامپیوتری جهت توصیف، توضیح و پیش بینی مراحل علمی در آموزش علوم کارایی دارند. پدیده‌های علمی در سطح ماکروسکوپ (حرکت سیاره ها) و یا در سطح میکروسکوپ (مولکولها، اتمها) به شکلی جالب توجه قابلیت به تصویر کشیده شدن در فیلمهای انیمیشنی را دارند. انیمیشن جهت تبدیل فعالیتهای ذهنی انتزاعی به ملموس و بر عکس به کار می رود. در بین مهارتهای فکری برتر منطق برای توسعه تفکر انتقادی یادگیرنده ها نقش بنیادی دارد و به همین منوال برای آموزش معنادار علوم. مطالعاتی که استفاده انیمیشن در کلاسهای علوم را بررسی می کرد این نکات را روشن ساخت که فیلمهای انیمیشن تاثیر مثبتی بر مراحل یادگیری و مهارتهای فکری دانش آموزان دارد. با این وجود محققان دیگری بر این باورند که انیمیشن، نسخه ی ساده شده یک پدیده است و می تواند به راحتی باعث بدفهمی شود و همچنین مانع این شود که دانش آموزان خودشان مدل سازی ذهنی را انجام دهند که این عوامل می‌توانند تاثیرهای مخربی بر روال آموزشی بگذارند (میری باراک و همکاران،2010)

امروزه انیمیشنهای آموزشی بسیاری در اینترنت یافت می شود. در حوزه آموزش به خصوص در به تصویر کشیدن مسائل غیرقابل رویت و یا چیزهایی که توضیحشان در کلاس درس دشوار است انیمیشن موثر واقع شده است. انیمیشن در دو مسیر می تواند به درک بهتر مطالب آموزشی کمک کند. اول اینکه ذهن را قادر می سازد تا مفاهیم، پدیده ها و مراحل را به تصویر بکشد و دوم اینکه می‌تواند جایگزین مراحل چالش برانگیز شناختی شود. بررسی‌ها نشان دادند هر چه بیشتر از ابزار تصویری استفاده شود مراحل آموزش بهتر اجرا می شود. بررسی ها نشان داد بهترین روش برای آموزش مراحل پویا استفاده از انیمیشن است. سایر بررسی ها نشانگر این بودند که استفاده از تصویر‌سازی به درک مفهومی و یادگیری و توانایی فضاسازی و انگیزه یادگیری علوم کمک می کند. این نتایج مثبت می توانند براساس توانایی انیمیشن جهت ساختن تصاویر ذهنی دانش آموزان به طور مشابهی که بین دانشمندان رواج دارد توصیف شوند.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.