«میشل باتوری (Michael Bator)، طراح گرافیک لهستانی الاصل، متولد 1959 که در 15 سالگی به مدرسه‌ی هنری لودز (لهستان) راه یافت.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
68 صفحه
کد:
86 mt


قسمت هایی از این مقاله:

میشل باتوری

«میشل باتوری (Michael Bator)، طراح گرافیک لهستانی الاصل، متولد 1959 که در 15 سالگی به مدرسه‌ی هنری لودز (لهستان) راه یافت و در آنجا با نقاشی، کمپوزیسیون (ترکیب‌بندی) طراحی، مجسمه سازی و عکاسی آشنا شد. او سپس به مسافرت پرداخت و سرانجام در سال 1987، ساکن فرانسه شد. باتوری در سال 1994، همکاری‌اش را با تئاتر ملی کلین آغاز کرد که اولین سفارش دهنده‌ی او، به عنوان یک طراح حرفه‌ای بود. از آن پس تا سه سال، نام وی برای تمام رهگذرانی که پوسترهای او را بر دیوارهای شهر دیده بودند، نام تئاتر ملی کلین را تداعی می‌کرد. اهالی پاریس نمی‌توانند خود را از نیرویی که از تصاویرِ پوستر‌های باتوری ساطع می‌شود، رها کنند. این پوسترها، حتی زمانی که در مترو نصب نشده‌اند و در سطح شهر روی ستون‌های مخصوص نصب پوستر قرار گرفته‌اند و کنجکاوی هر رهگذری را بر می‌انگیزد.» (لوکرنک؛ 1386؛ ص 67).

«وی در مصاحبه‌ای در مورد همکاری‌اش با تئاتر ملی کلین، چنین گفته است: " من با جرج لاولی، رئیس تئاتر ملی کلین تماس گرفتم؛ پیشنهاد طراحی پوسترهای آن‌جا را به وی دادم و این سرآغاز ماجرا بود. کمی بعد به موازات کار بر روی پوستر، مراحل انجام امور چاپ را هم گسترش دادم. به نوعی، روش تایپوگرافی که در سال 1998 توسط ژان ویدوو آغاز شده بود به هیچ وجه دچار تحول نشده بود. با این ایده‌ی کلی با گروه تبلیغات و مدیریت تئاتر مشغول کار شدم که باید سبک پوسترهای تئاتر در کلین را تغییر داد. در این زمینه، من ترجیح دادم با افراد مختلف و کارگردان‌ها برخوردی نداشته باشم. اگر چه این مسئله عجیب به نظر می‌رسد اما افزایش نقطه نظرها، همیشه ترکیبی غیرسودمند به دست می‌دهد و می‌تواند منجر به پیمودن مسیری اشتباه شود؛ یعنی خلق تصاویری فقط به منظور رضایت طرفین. نشرِ جنبه‌هایی از زیبایی که بیشتر به گزارش می‌پردازد. پوستر در سیاست تبلیغ تئاتر سهیم است و این به نوبه‌ی خود فتح و گذر از بسیاری خط‌هاست".» (حیات داودی، «طراحی گرافیک: پوسترهای میشل باتوری برای تئاتر ملی کلین»، تندیس، شماره 27، ص8)

«خصلت اصلی کارهایش، فراواقعی بودن، سادگی و توجه به اشیاء اطرافش است. به زبان دیگر، کار با سوژه‌هایی از دل چیزهایی که در اطرافمان است، در کارهایش بارز است که با ادغامشان به شیوه‌ی فتو‌گرافیک، مفاهیم تازه (از نظر بصری) را ارائه می‌کند. آثار میشل باتوری، حقیقتاً سرشار از انرژی است. حرکت‌ها در کارش حساب شده است و بیننده را مجبور می‌کند تا در ابتدا چیزهایی را که مد نظر طراح است، ببیند.» (عظیمی ترامبانیان؛ 1389؛ ص 161)


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.