«تعاریف گوناگونی برای فتومونتاژ وجود دارد، ولی به طور کلی تکنیکی است که به واسطه‌ی روش ساخت و تولیدش، شناخته و تعریف می‏شود.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
33 صفحه
کد:
85 mt


قسمت هایی از این مقاله:

نقش جان هارتفیلد در شکل‌گیری فتومونتاژ

در دهه‌های پیش از جنگ جهانی دوم، استفاده از فتومونتاژ به طور روز افزونی در بین جناح‌های سیاسی کشورهای اروپایی و روسیه رواج داشت. فاشیست‌های ایتالیا نیز که تحت فرمان موسولینی بودند، به طور گسترده از فتومونتاژ بهره گرفتند. در این میان مایه‌ی تعجب نیست که فتومونتاژ، به ویژه مورد توجه چپ‌گرایان سیاسی قرار گرفت، چرا که برای بیان دیالکتیک مارکسیستی، وسیله‌ی بسیار مناسبی بود. بدون شک هارتفیلد یکی از بزرگ‌ترین استفاده کنندگان فتومونتاژ است. هارتفیلد هنگام نمایش آثارش همواره در کنار فتومونتاژهای اصل، کپی آن‌ها را نیز قرار می‌داد تا بر این حقیقت تأکید کند که آثارش شعارهای تبلیغاتی- سیاسی‌اند که مخاطبینش عموم مردم می‌باشند نه آثار هنری خصوصی، بی‌نظیر و غیرقابل تکرار.

«جان هارتفیلد، طراحی و تصویرگر آلمانی از بنیانگذاران جنبش دادا و پیشگامان کاربست‏ فتومونتاژ، اظهار داشته است: "که یک عکس با اضافه کردن یک لکه رنگی بی‏اهمیت، می‏تواند تبدیل به فتومونتاژ و یک کار هنری ویژه شود". این عبارت، برای تعریف فتومونتاژ ممکن است‏ نسبت به تعاریف دیگر ساده‏تر به نظر برسد. ولی این بدان معنا نیست که هارتفیلد، فتومونتاژ را روش ساده‏ای برای خلق تصاویر می‏دانست. عبارت هارتفیلد بدین معناست که اهمیت‏ فتومونتاژ، بیشتر در پیامی است که منتقل می‏کند. بنابراین روش استفاده از عکس هرطور که‏ باشد، به اعتبار پیامی که از مجموع کل ترکیب دریافت می‏شود، اهمیت می‏یابد. بدین‏‌ترتیب پیدا کردن مناسب‏ترین اِلمان‏ها و عناصر برای انتقال پیام مورد نظر، فرآیند پیچیده‏ای است.» (گودرزی؛ عبدی فرزانه پور؛ «فتومونتاژ، تجلی تکثر شهری با نگاهی به اندیشه‌های والتر بنیامین»، مجله خیال شرقی، شماره 3، ص 131)

«در طی سال‌های پیش از جنگ جهانی دوم، با ظهور نازیسم در آلمان، فتومونتاژهای هارتفیلد لحن خود را عوض کردند و از تفریح به هجو تبدیل یافتند. در این راه بود که فتومونتاژ بیان ابتکاری و بی‌سابقه‌ی خود را پیدا کرد.» (شفائیه، «عکاسی: فتومونتاژ»، مجله هنر و مردم، شماره 155، ص 60)


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.