یکی از تظاهرات زیبایی، در نظم و تناسب هندسی تحقق پیدا می کند. نظم و تناسب را در ساختمان جهان و انسان و حتی جلوه های متنوع طبیعت می توان دید.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
42 صفحه
کد:
80 mt


قسمت هایی از این مقاله:

رمز هندسی مثلث

عدد سه نشانه ای برای آدمی است و ساده ترین شکل هندسی آن مثلث است. عدد سه شامل سمبول های مربوط به سه مبنای می شود. در آراء افلاطون مثلث به عنوان مادر اشکال ایفای نقش می کند (افلاطون،1367، 1869). اخوان الصفا در رساله هندسه آورده اند: مثلث اصل کلیه اشکال مستقیم الخطوط است، همچنانکه «یک» اصل تمام عددها و «نقطه» اصل خطوط و «خط» اصل سطوح و «سطح» اصل اجسام می باشد (اخوان الصفا، 1957، 92-91)

مثلث رمز مراتب سه گانه نفس، اماره، لوامه، مطمئنه به شمار می آید و انسان ها برای رسیدن به کمال باید این سه مرحله اساسی را پشت سر بگذارنند (چیتیک، 1386، 88). در هستی شناسی ابن عربی، انسان به عنوان عالم صغیر سه عالم مخلوق را در بر دارد: روحانی- مثالی- جسمانی (همان، 159).

در آراء ابن عربی مثلث رمز حقیقت محمدیه (ص) است؛ حضرت ذات، اولین حضرت الهی است که عالم از آن ظهور کرد و سه گانه است و مظهر کامل عوالم سه گانه الهی؛ ذات الهی- اسماء و صفات او است از این رو طبیعت او سه گانه و فرد است، پس او اولین فرد است که حق در او تجلی کرده و نخستین عدد فرد، سه گانه است (عفیفی،1380، 382).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.