نمایش کودکان و نوجوانان به شیوه ی امروزی اش در مسیری نا پیوسته و به صورت حرکتهای مقطعی در حدود هشتاد سال است که پا به عرصه ی وجود گذاشته است."
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
38 صفحه
کد:
68 mt


قسمت هایی از این مقاله:

کور اوغلوی چنلی بل

این نمایش بر اساس افسانه ای آذری نوشته شده است. نمایش در فضایی آکنده از زورگویی و استبداد آغاز می شود و مردم خروشان نام کوراوغلو را فریاد می زنند. خان به شدّت برآشفته و خشمگین می شود و تصمیم می گیرد دلقک خود را که نام کوراوغلو را بر زبان آورده مجازات کند!

در همین زمان ناگهان زنی وارد می شود و به صورت فاصله گذارانه تصمیم می گیرد مسیر نمایش را تغییر دهد تا دلقک کشته و مجازات نگردد. کور اوغلو با همراهی یاران وفادارش در چنلی بل مستقر می شوند تا به خونخواهی علی کیشی، پدر کوراوغلو و دیگر ستمکشان علیه خانها و ظالمان اقدام کنند. آیین چنلی بل چنان است که همه در برابر آن یکسانند و می بایستی هر کسی،هگام تصمیم گیری در مورد مسایل عمومی، با دیگران مشورت کند. این حالت عدالت و برابری ای که در آنجا حاکم است باعث شده تا مردمان دیگر از راههای دور که از ظلم و ستم خان و پاشا به تنگ آمده اند به آنجا بیایند و زندگی خوب و بهتری را برای خود تدارک ببینند و از نو شروع کنند.

کوراوغلو تخلف می کند و با وارد کردن کچل حمزه، مزدور خانها و دشمن آیین چنلی بل این عهد را نادانسته زیر پا می گذارد. کچل حمزه با کسب اعتماد کور اوغلوی قهرمان مهتری دو اسب جادویی( قیرات و دورآت) را به عهده میگیرد و در فرصتی مناسب آنها را می رباید.پس از این تمام چنلی بل همصدا قهرمان و رهبر خود را سرزنش می کنند و او نیز پیمان می بندد و سوگند یاد می کند تا قیرات و دورآت را به چنلی بل برگرداند و ...."


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.