شهر بوهیما بخاطر تراش و حکاکی روی شیشه و تولید محصولات بی نظیر و با کیفیت معروف است. محصولات شیشه و کریستال چک صد ها سال است که به کشورهای مختلف جهان صادر می شود.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
29 صفحه
کد:
50 mt


قسمت هایی از این مقاله:

 

«از آنجا که تولید شیشه ی کاملا شفاف در طول سالیان دراز کاری دشوار بوده، بسیاری از صنعتگران چک نیز به تولید شیشه های رنگی روی آوردند. چهار گروه رنگ های اصلی در شیشه ایجاد می شدند. شامل : قرمز، آبی ، سبز و قهوه ای. در این بین شیشه های سبز و آبی چک تحت عنوان سابق شیشه های چک اسلواکی در دو سده ی اخیر شهرت جهانی دارند. سایر رنگ ها سابقه ی کمتری در این کشور دارند. پر واضح است که در چک کریستال رنگی تولید نمی شود زیرا کریستال در صورت رنگین بودن خواص انعکاس نور را از دست می دهد» (www.livingprague.com).

گروهی دیگر از محصولات چک به "شیشه های مینایی" معروفند. در این تکنیک طیف گسترده ای از نقش ها با موضوعات مختلف روی شیشه به تصویر در می آید.محبوب ترین رنگ ها در نقاشی مینایی قرمز و سبز هستند تصویر شماره (2-4).

تکنیک دیگری که کشور چک در آن به شهرت جهانی رسیده، تراش و حکاکی روی شیشه است. «در این روش در سطح روی شیشه با سایش بوسیله ی دستگاه فرز نقوشی ایجاد می شود که وقتی این کار با مهارت انجام شود، نتیجه ی آن یک محصول بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.تراش نیز به معنی ایجاد شیار هایی عمیق با طرحی منظم است که بوسیله ی چرخ تراش بر روی کریستال های سربی چک ایجاد می شود »تصویر شماره (3-4). (www.livingprague.com).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.