در بخش‌های قبل تعاریفی از زمینه، واقعیت و واقع‌گرایی مطرح شد، حال برای تشریح بیشتر این مفاهیم به چگونگی آن در ادبیات و هنر اروپا، تحت عنوان رئالیسم در هنر پرداخته می‌شود.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
9 صفحه
کد:
39 mt


قسمت هایی از این مقاله:

فلوبر و رئالیسم

بزرگ‌ترین رئالیسم در این دوره گوستاو فروبر است و شاهکار او مادام بلواری، کتاب مقدس رئالیسم شمرده می‌شود. موضوع این کتاب داستانی است که واقعاً در فرانسه اتفاق افتاده و قهرمان آن آدم‌های طبیعی و عادی هستند که هیچ‌گونه تخیلی در آفریدن آن‌ها دخالت نداشته است... در مادام بهاری هیچ‌چیز خیالی و غیرعادی دیده نمی‌شود. فروبر قهرمانان خود را مانند مثال‌های واقعی‌شان در اجتماع، زندگی بخشیده و سپس آن‌ها را تا دم مرگ همراهی کرده است. (همان، 1389، 281 )

فروبر عنوان می‌کند: آیا وقت آن نیست که عدالت را وارد هنر کنیم؟ در آن صورت است که بی‌طرفی تصویر، عظمت قانون و دقت علم را پیدا خواهد کرد. پس هنرمند باید واقعیت را به‌طور مداوم و پیگیرانه مشاهده کند، تا خصوصیات تازه‌ای از آن را به دست بیاورد. خصوصیاتی را که چشمه‌ای بی‌استعدادتر و بی‌دقت‌تر نمی‌توانند ببینند. رفته‌رفته عادت می‌کند که آدم‌های دوروبر خود را به‌صورت کتاب ببیند و با نوعی تلاش ذهنی که اغلب دردناک است، خود را به درون اشخاص اثر منتقل کند نه اینکه آن‌ها را به‌سوی خود بکشد. ( همان، 284، 285، 286)

رئالیسم چنانکه تاکنون در این مقاله بیان شد، مکتبی عینی یا بیرونی است و هنرمند رئالیست هنگام آفریدن اثر بیشترین تماشاگر است و افکار و احساسات خود را در جریان اثر ظاهر نمی‌سازد. رئالیسم می‌خواهد همه واقعیت را کشف کند. اما در خواننده‌اش یک احساس را تولید کند که واقعیت است که ظاهر می‌شود. برای این منظور به هنری غیرشخصی متوسل می‌شود که خود هنرمند از آن کنار گذاشته‌شده است. ( همان، 287 )


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.