از دیر باز یکی از سیاست های مستمری که هم اقتصادهای باز و هم اقتصاد های متمرکز به آن توجه داشته اند، باز توزیع فعالیت های منطقه ای بوده است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
21 صفحه
کد:
31 mt


قسمت هایی از این مقاله:

تمرکز و عدم تمرکز با تکیه بر ابعاد مدیریتی

شکل گیری فضایی هر کشور(توزیع جمعیت، فعالیت، امکانات و ...) با ساختار حکومت و ساز و کارهای تصمیم گیری و اجرا در نهاد دولت ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد. این ارتباط در کشورهایی که منابع اصلی و عمده تولید در اختیار دولت قرار دارد، از کشورهای دیگری که دولت دخالت کمتری در امور اقتصادی دارد، بیشتر است. در چنین کشورهایی دستگاه اداری بسیار گسترده ای پا گرفته که گذشته از سامان دادن امور سیاسی و اداری (برقراری نظم و امنیت، اجرای قوانین، رسیدگی به جرم و تخلف و ...) زندگی اجتماعی و اقتصادی جامعه را نیز اداره می کند و به آن جهت ، هدف و سازمان می دهد و از این راه در سامان یابی فضایی کشور، حداکثر تاثیر را بر جای می گذارد.

بر این مبنا می توان گفت که تمرکز یا عدم تمرکز تصمیم گیری در ساختار حکومتی بر روی سازماندهی فضای هر کشور اثر گذار است. تمرکز تصمیم گیری های دولتی و نیز تاثیر فضایی تمرکز و قدرت و حکومت در هدایت تمرکز جمعیت و فعالیت بسیار مؤثر است. این تمرکز را می توان در دو حالت حدی حاکمیّت فدرال(سیستم غیر متمرکز) و متمرکز همراه با شواهدی از تجربیات کشورهای مختلف بررسی نمود.

ین مطالعه، به بررسی اثرات این دو حالت حدی بر سازمان فضایی کشور پرداخته است و در این راستا تعاریفی از سیستم ها ارائه می گردد. البته طیف وسیعی از دو حد نظام کاملاً متمرکز و کاملاً فدرال وجود دارد که در این تحقیق برای مقایسه بهتر بررسی ها و نیز ارائه نتایج مبسوط تر، تنها به این دو حالت اکتفا شده است.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.