در این فصل به چگونگی شخصیت پردازی كاراكتر حامی اشاره شده است و همینطور به نقش شخصیت پردازی به عنوان یكی از عناصر مهم روایت داستان پرداخته شده است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
23 صفحه
کد:
21 mt


قسمت هایی از این مقاله:

شخصیت و رفتار

شخصیت داستانی یك اثر هنری است، استعاره‌ای است برای ذات و طبیعت بشر، ما به گونه‌ای با شخصیت‌ها ارتباط برقرار می‌كنیم كه گویی واقعی‌اند اما در واقع فراتر از واقعیت‌اند.» (مك كی، 1378: 245)

همانطور كه می‌دانیم ما چند نوع شخصیت به لحاظ پیچدگی داریم. در شخصیت‌های ساده یا تك بعدی معمولاً‌ یك یا چند صفت مشخص وجود دارد و نحوة شخصیت پردازی به دور از پیچیدگی است. معمولاً برای شخصیت‌های فرعی از این نوع استفاده می‌شود و البته این یك اصل ثابت نیست و بسته به نقش شخصیت در داستان در نظر گرفته می‌شود. اما در شخصیت‌های چند بعدی پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد شخصیت دارای چندین مشخصه هماهنگ و یا حتی متناقض است و شخصیت پردازی او چند بعدی یا چند لایه است با این حال حتی در شخصیت های چند بعدی، یكسری خصوصیات ویژه غالب است كه محور شخصیت را تشكیل می‌دهد.

«بعد ناشناخته‌ترین مفهوم در بررسی شخصیت داستانی است. یكی از اصول نظری مشهور می‌گوید كه مشخصه شخصیت‌های خوب، داشتن یك شخصیت بارز است.» (مك كی، 1378: 247) سیگر هم درباره محور شخصیت یا شخصیت بارز آن می‌گوید كه شخصیت‌ها باید ثبات خلق و خو داشته باشند. مفهومش این نیست كه قابل پیش بینی یا تیپ باشند، بلكه به این معنی است كه مانند مردم عادی، محور خاصی دارند كه مشخص می‌كند چه نوع آدمی هستند و چه توقعات خاصی را باید از طرز عمل آن‌ها داشته باشیم. اگر شخصیت‌ها از این محور منحرف شوند، احتمالاً باور ناپذیر به نظر می‌رسند و عملشان بی‌معنی یا چسباندنی خواهد شد. (سیگر، 1380: 43)


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.