در سال های اخیر رویکرد رئالیستی در نقاشی فیگوراتیو ایران در میان آثار دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های هنری به چشم میخورد که با نقاشی فتورئالیسم، که تا حدودی مبالغه آمیز و کنایه دار و در ذات خود مفهومی است، تفاوت دارد .
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
20 صفحه
کد:
19 mt


قسمت هایی از این مقاله:

تعریف رئالیسم

برخی از واژگان و اصطلاحاتی که در مطالعات ادبی و فرهنگی به کار برده می شود ، یا به آن ها استناد می شود، شکلی پیچیده، مساله ساز و در عین حال فریبنده دارند. به جرات می توان گفت که یکی از پیچیده ترین و فریبنده ترین این اصطلاحات، «رئالیسم» و بعد از آن «ناتورالیسم» است که از بطن رئالیسم سربرآورده است . پیچیدگی این دو اصطلاح که گاه در ترادف با یکدیگر نیز می آیند و مورد استفاده قرار می گیرند از آن جهت است که در وهلۀ نخست ارتباط با واقعیت و طبیعت را به ذهن متبادر می کنند و خواننده، تماشاگر و یا شنونده را در این گمان می اندازند که محدوده ارجاعات آن را می شناسند اما به تدریج که ابعاد گوناگون این مفاهیم چهرۀ خود را نشان می دهد، گستردگی طیف و پیچیدگی تنش ها و تعرض های نهفته در لایه های زیرین آن نیز نمایان می شود. بسیاری از منتقدان امروز بر این باورند که رئالیسم، انعطاف پذیرترین، بی ثبات ترین و در عین حال تعصب آمیزترین اصطلاح در نقد ادبی و هنری است و به تعبیری، «هیولای هزار و یک سری را می ماند که به بند شرایط و خودکامگی ها کشیده شده و در هر سر آرزوی رهایی می پرورد.(قره باغی، 1382، ص 29)

واژه «رئالیسم» به معنای «واقع گرایی»، از لغت «real» لاتین مشتق است که به معنای «شیء» است، و «reality» از همین کلمه مشتق شده است که معنای اشیای واقعی یا واقعیت است

رئالیسم» معنای اصطلاحی گوناگونی دارد. رئالیسم در هنر و ادبیات در اخلاق، حقوق و سیاست فرق دارد. و رئالیسم در فلسفه یا رئالیسم هنری، حقوقی، اخلاقی و سیاسی متفاوت است. رئالیسم در هنر به معنای التزام به انعکاس واقعیت بیرونی در صحنه تصویر و نمایشی هنری است خواه واقعیت نمایش داده شده زشت باشد یا زیبا، خوب باشد یا بد. بنابراین رئالیسم در هنر به معنای تخیلی نبودن در هنر و عمل هنری است. هنرمند رئالیست کسی است که واقعیت را در هنر به تصویر می کشد، و در پی تغییر واقعیت بیرونی در آینۀ هنری نیست. رئالیسم هنری در مقابل ایدئالیسم هنری قرار دارد. هنرمند ایدئالیست در پی آرمان ها، اهداف ، و احیانا ًاحساسات و تخیلات در هنر است. (عارفی، 1388)


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.