در میان بیست و هفت اثر حاضر، دو اثر به نبرد حضرت علی(ع) با عمربن عبدود، پنج اثر به جنگ خیبر، یک اثر به لیله المبیت، دو تابلو به غدیر خم، پنج تابلو به تمثال حضرت علی(ع) و یارانش، چهار اثر به یتیم نوازی و کمک رسانی به نیازمندان، سه اثر به داستان جوانمرد قصاب، دو اثر به شب ضربت خوردن این حضرت، دو اثر به نبرد حضرت علی(ع) با موجودات افسانه ای چون اژدها و یک اثر به قسمت های مختلف زندگی این حضرت پرداخته اند
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


منابع:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
22 صفحه
کد:
03 mt


قسمت هایی از این مقاله:

 

در میان بیست و هفت اثر حاضر، دو اثر به نبرد حضرت علی(ع) با عمربن عبدود، پنج اثر به جنگ خیبر، یک اثر به لیله المبیت، دو تابلو به غدیر خم، پنج تابلو به تمثال حضرت علی(ع) و یارانش، چهار اثر به یتیم نوازی و کمک رسانی به نیازمندان، سه اثر به داستان جوانمرد قصاب، دو اثر به شب ضربت خوردن این حضرت، دو اثر به نبرد حضرت علی(ع) با موجودات افسانه ای چون اژدها و یک اثر به قسمت های مختلف زندگی این حضرت پرداخته اند.

نقاشی قهوه خانه ای نقاشی برخاسته از دل اجتماع و توده ی مردم بوده و نقاش حرف های دل مردم را با توجه به تصورات ذهنی و دید خود بر روی بوم می آورد. از مهم ترین موضوعات پرداخته شده در این نوع نقاشی موضوعات مذهبی می باشد، به دلیل ارادت خاص مسلمانان ایران به ائمه اطهار، داستان های زندگی ایشان در این نوع نقاشی ها بسیار تصویر شده است.

قابلیت داستان سرایی و وجود داستان های فراوان پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی(ع)، به عنوان نماد شیعه گری، موجب شده، جوانب زندگی ایشان چه داستان های افسانه ای و چه داستان های واقعی مورد توجه هنرمندان قهوه خانه ای قرار بگیرد.

مثلا در تمثال ایشان درکنار حضرت حسن(ع) و حضرت حسین(ع) بسیار دیده می شوند

شیعیان به دلیل تعلق خاطر فراوان به حضرت علی(ع) و الگو قراردادن ایشان به عنوان یک پیشوای دینی، به بهانه های مختلف ایشان را تصویر می کردند.

بهترین حالت این تصویرگری ها در هنر شیعی، شمایل های نشسته ایشان، با امام حسن و حسین(ع) در کنارشان می باشد.

در این صورت حضرت علی(ع) با شمشیر یا کتابی در دست، در مرکز تابلو نشسته و یاران در کنار ایشان حضور دارند.

گاهی فرشتگان، شیرها يا آیات و احادیثی در اطراف ایشان وجو دارد که به تفهیم بیشتر تابلو را کمک می کنند (تصاویر4-15تا 4-19).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.