اگر ما استراتژی سازمان را بصورت یک الگویی از تصمیم گیری درون سازمانی تعریف کنیم که این الگو به نوبة خود اهداف و مقاصد فرعی و رویه های سازمانی و سیاستهای سازمانی را در جهت رسیدن به اهداف سازمانی مشخص می کند پس سرمایه فکری سازمان دارای اهمیتی استراتژیک است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
37 صفحه
کد:
201 mg


توضیحات:

اگر ما استراتژی سازمان را بصورت یک الگویی از تصمیم گیری درون سازمانی تعریف کنیم که این الگو به نوبة خود اهداف و مقاصد فرعی و رویه های سازمانی و سیاستهای سازمانی را در جهت رسیدن به اهداف سازمانی مشخص می کند پس سرمایه فکری سازمان دارای اهمیتی استراتژیک است. امروزه سازمانها درک کرده اند که هنگام تنظیم استراتژیها حتماً باید نیروهای رقابتی، فرصتها و تهدیدهای موجود و مرتبط به سازمان را شناسایی کنند و علاوه بر آن سازمانها مجبور هستند که شایستگی های اصلی سازمان و منابع درونی خود را برای ارزیابی این فرصتها شناسایی کنند. آنچه مسلم است این که سازمانهای مختلف، دارای شایستگی های مختلفی هستند سؤالی که آنها باید از خود بپرسند این است که آیا سازمان آنها دارای شایستگی های مناسب و صحیحی برای پیگیری و تعقیب فرصتهای احصاء شده را دارد یا خیر؟ آندروز ، اهمیت استراتژیک سرمایة فکری و شایستگی ها سازمان را با این موضوع و مثال روشن می کند که فرصت گرایی و فرصت طلبی بدون توجه به شایستگی ها همانند سفری به سرزمین رؤیاها است. امروزه منابع و داراییها که سازمانها درصدد تعقیب استراتژیهای خود با آن هستند به طور قابل ملاحظه ای نامشهود شده است. بنابراین سازمانها نیاز دارند که سرمایة فکری را به عنوان یکی از مهمترین ملاحظات در تنظیم استراتژی ها در نظر بگیرند.

اما نکتة کلیدی این است که سازمانها حتماً می بایستی روابط بین سرمایه فکری و مزیتهای نسبی خود را درک و شناسایی کنند و بدانند که چگونه داراییها مبتنی بر دانش، فرآیند تنظیم استراتژی آنها را تحت تأثیر قرار می دهند. سازمانها با آگاهی و اندازه گیری سرمایة فکری خود، خواهد توانست نسبت به میزان شایستگی خود در استفاده از فرصتها و قوتها و دوری از ضعفها و تهدیدات پی ببرد. این آگاهی در تنظیم اهداف همراستا با اهداف تعریف شده دیلویت بسیار سودمند خواهد بود (آشنا، یوسفی و صادقی، 1391). 2. ارزیابی اجرای استراتژیها عامل یا محرک کلیدی دوم برای اندازه گیری سرمایة فکری سازمان، گسترش و ایجاد شاخصهای کلیدی عملکرد برای کمک به ارزیابی اجرای استراتژی ها است.

توسعة مجموعه ای از معیارهای عملکردی که بوسیلة استراتژی هدایت و رهنمود می شود بسیار مهم است. این موضوع در کارت امتیازی متوازن نورتون و کاپلان بیشتر نشان داده شده است. این دو نشان دادند که به منظور اجرای استراتژی، اندازه گیری باید پیوسته حالت یادگیری تک حلقه ای و دوحلقه ای داشته باشد. نورتون و کاپلان این موضوع را که چگونه سرمایه فکری به ارزیابی اجرای استراتژی کمک می کند را از طریق نشان دادن یکسری نقشه های استراتژی (در کتاب نقشه های استراتژی خود) که شامل یکسری روابط علی ـ معلولی است نشان داده اند. در این نقشه های استراتژی چگونگی این موضوع که سازمانها باید سرمایه فکری خود را به اهداف استراتژیک تبدیل کنند نشان داده شده است.


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.