طبق مدل پذیرش تکنولوژی رفتار استفاده از یک تکنولوژی اطلاعاتی به وسیله ی قصد استفاده از آن سیستم خاص تعیین می شود و قصد استفاده نیز به نوبه ی خود به وسیله ی میزان مفید بودن تکنولوژی مورد نظر از دیدگاه استفاده کننده و سهولت استفاده از سیستم توسط او تعیین می شود.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
54 صفحه
کد:
139 mg


توضیحات:

طبق مدل پذیرش تکنولوژی رفتار استفاده از یک تکنولوژی اطلاعاتی به وسیله ی قصد استفاده از آن سیستم خاص تعیین می شود و قصد استفاده نیز به نوبه ی خود به وسیله ی میزان مفید بودن تکنولوژی مورد نظر از دیدگاه استفاده کننده و سهولت استفاده از سیستم توسط او تعیین می شود.محققان سیستم های اطلاعاتی به روی اعتبار این مدل در پیش بینی پذیرش فناوری های اطلاعاتی توسط افراد توافق نظر دارند (سید جوادین و یزدانی ،1384).

این مدل توسط دیویس در سال 1989 ارائه گردید که براساس آن استفاده از یک تکنولوژی اطلاعاتی به وسیله قصد استفاده از یک سیستم خاص تعیین می شود و قصد استفاده نیز به نوبه ی خود به وسیله ی میزان مفید بودن تکنولوژی موردنظر از دیدگاه استفاده کننده و سهولت استفاده از سیستم توسط او تعیین می شود (حسینی و همکاران،1391). براساس مدل اولیه دیویس دو باور نقش اساسی را در پذیرش تکنولوژی اطلاعاتی ایفا می کنند. این دو باور که به نوبه ی خود می توانند از متغیرهای برونزا نیز تاثیر پذیرند به ترتیب عبارتند از برداشت از فایده و برداشت از سهولت کاربرد. این دو باور در مجموع باعث ایجاد نگرش به استفاده از سیستم مورد نظر شده و به نوبه ی خود بر مقاصد و نیت های استفاده تاثیر گذاشته و در نهایت ، سطح واقعی را تعیین می کنند.مدل اولیه پذیرش فناوری دیویس در شکل 2-1 نمایش داده شده است(وظیفه وهمکاران،1392).

برداشت از فایده به عنوان درجه ای که یک عضو باور دارد که استفاده از یک سیستم خاص عملکرد شغلی وی را بهبود داد تعریف می شود. برداشت از سهولت کاربرد نیز به عنوان درجه ای که یک عضو سازمان باور دارد که استفاده از یک سیستم خاص بدون سختی و بی نیاز به تلاش زیاد است تعریف می شود.با توجه به مدل پذیرش فناوری (شکل 2-1) دیویس متغیرهای برونزا را به عنوان عوامل موثر بر براشت از فایده و برداشت از سهولت کاربرد در نظر گرفته است که ما در پژ و هش حاضر با مطالعه مقالات تالیف شده در این زمینه متغیر های دیگری چون اعتماد و عوامل خارجی را به مدل اضافه نمودیم. بنابراین با توجه به توضیحات بالا مدل مفهومی پژوهش در شکل 2-2 نشان داده شده است.


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.