سابقه ی مدیریت زنجیره تامین سبز، به اوایل سال 1990 بر می گردد که برای نخستین بار در دانشگاه ایالتی میشیگان مطرح شد. باظهور مدیریت محیط زیست، استراتژی های تولید زیست سازگار و ادبیات مربوط به مدیریت زنجیره تامین سبز، رشد یافت.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
49 صفحه
کد:
47 mg


توضیحات:

سابقه ی مدیریت زنجیره تامین سبز، به اوایل سال 1990 بر می گردد که برای نخستین بار در دانشگاه ایالتی میشیگان مطرح شد. باظهور مدیریت محیط زیست، استراتژی های تولید زیست سازگار و ادبیات مربوط به مدیریت زنجیره تامین سبز، رشد یافت. پیدایش زنجیره تامین سبز یکی از چشمگیرترین پیشرفت هایی بوده که در دهه گذشته رخ داده است و فرصت هایی را برای شرکت ها ایجاد نموده تا زنجیره تأمین خود را بر اساس اهداف زیست محیطی تنظیم کنند. (صفایی، 1392).

مجموعه اقدامات داخلی و خارجی هر بنگاه در سراسر زنجیره تامین که به جلوگیری از ایجاد آلودگی می انجامد و به بهبود محیط زیست کمک کند زنجیره تامین سبز گویند.(ناصری،1385) سبزکردن زنجیره تأمین یک فرصت عالی برای کسانی ایجاد می کند که نگران موضوعات مصرف پایدار و عملکردهای تجاری محیطی اند. (شکاری، 1392) اجرای اثربخش مدیریت زنجیره تامین سبز، نوآوری در محصول و خدمت را افزایش داده، بهره برداری از دارایی ها را بهبود می بخشد و روابط با مشتریان و سطح خدمت را از طریق تمرکز مشترک بر روی کاهش ضایعات و هزینه، تقویت می نماید و مزایای آن را می توان هم در سطح ملی و هم در سطح فردی مشاهده کرد. (اندیک و همکارن، 2012)

زنجیره تامین سبز علاوه بر کاهش هزینه ها، از طریق همکاری نزدیک با تامینکنندگان میتواند گستره ی تولید محصولات سبز را وسیع تر کند. مطالعات نشان میدهد که بیش از 70% اثرات محیطی محصولات و تقاضا برای منابع، توسط طراحی محصولات مشخص میشود. بهبود طراحی، نیازمند همکاری نزدیک با تامینکنندگان است. همکاری ای که موجب مشخصشدن ورودیها یا تغییرات برای تولید محصولاتی قابل بازیافتتر، کاهش میزان مواد اولیه سمی مورد استفاده، افزایش قابلیت استفاده مجدد و... می شود.

در حقیقت، تقریباً همه ی شرکتها باید در مورد محصولاتشان تجدید نظر کنند و آنها را با محیط سازگارتر نمایند و در این راستا برای موفقیت باید همکاری قویای با تامین کنندگان خود داشته باشند. (شکاری، 1392)


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.