امروزه شرايط محيطي به حدي پيچيده، پويا و نامطمئن شده كه سازمان ها ديگر نمي توانند با تغييرات سطحي و ظاهري در ساختارها، روش ها، سيستم ها و غيره بقاي بلندمدت خود را تضمين كنند(فرید 1388).
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
33 صفحه
کد:
1788 mg


فهرست عناوین این مقاله:

تعاریف خلاقیت - تفاوت خلاقیت و نوآوری - موانع و راهکارهای بروز خلاقیت – موانع- راهکارها - ویژگی های افراد خلاق - آثار و نتایج خلاقیت - رابطه بین مدیریت دانش با خلاقیت - مروري بر مطالعات انجام یافته- مطالعات انجام شده در ایران - مطالعات انجام شده در جهان- Reference -


قسمت هایی از این مقاله:

امروزه شرايط محيطي به حدي پيچيده، پويا و نامطمئن شده كه سازمان ها ديگر نمي توانند با تغييرات سطحي و ظاهري در ساختارها، روش ها، سيستم ها و غيره بقاي بلندمدت خود را تضمين كنند(فرید 1388).

سازمان و اعضای آن باید بطور مستمر خودشان را با محیط منطبق سازند تا بتوانند به حیات شغلی خود ادامه دهند و در انجام دادن موفقیت آمیز وظایف شغلی خود موفق شوند(ساعتچی و همکاران 1391).

از اين رو، براي موفقيت در اين بعد، سازمان ها و شركت ها ناگزيرند تا جهت حفظ بقا و داشتن مزيت رقابتي، سازماني خلاق و نوآور شوند، به گونه اي كه خود را در جهت مديريت تغييرات شتابان و دگرگوني هاي ژرف جهاني آماده سازند.

براساس اين استدلال، كشورهاي پيشرفته بر آموزش خلاقيت تاكيد بسيارداشته و در انتخاب افراد خلاق، نوآور و آينده نگر، كه رهيافت هاي بديع وخلاقانه اي را براي مسائل پيچيده ارائه مي دارند، توجه خاص مبذول داشته اند(فتحیان و همکاران 1385).

در این شرایط همگان به روشنی دریافته اند که تکرار مکررات و عدم تغییر و پویایی چیزي جز رکود و ایستایی را به ارمغان نمی آورد و افراد و جوامع و متعاقب آن سازمان هاي این چنینی محکوم به پیروي محض از قدرتمندان عرصه خود هستند و آنچه که از کوچکترین عضو تا بزرگترین عضو جوامع را نجات می بخشد تنها تفکر، تعقل، حرکت و نوآوري و خلاقیت است که موجب جاري شدن روحی نو و حیاتی نو بر پیکره افراد.

جوامع و سازمان میشود و تکرار و استمرار این امر قدرت و حرکت شگرفی را به ارمغان می آورد(شیروانی و علیپور 1389).

خلاقیت زیباترین و شگفت انگیزترین خصیصه انسان است(ساعتچی و همکاران 1391).

خلاقيت به عنوان نياز عالية بشري در تمام زندگي او مطرح بوده و عبارت است از تحولات دامنه دار و جهشي در فكر و انديشة انسان، به طوريكه حائز يك توانايي در تركيب عوامل قبلي در طرح جديد مي شود(Davenport & Prusak 1998).

خلاقيت از ديدگاه هاي مختلفي (فلسفي، علمي


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.