در طی سالیان گذشته، پژوهش¬های زیادی در زمینه جو اخلاقی بیمارستان و رضایت شغلی پرستاران، در داخل و خارج از کشور صورت گرفته است؛ در زمینه نگرش تحصیلی دانشجویان نیز، تا حدی پژوهش¬های داخلی و خارجی، نگرش دانشجویان رشته¬های مختلف علوم پزشکی را به رشته تحصیلی¬شان مورد بررسی قرار داده¬اند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
26 صفحه
کد:
1783 mg


فهرست عناوین این مقاله:

تعریف اخلاق- علم اخلاق و پرستاری- جو، جو سازمانی و جو اخلاقی- چگونگی بهبود جو اخلاقی سازمان- مروری بر متون-


قسمت هایی از این مقاله:

. در طی سالیان گذشته، پژوهش¬های زیادی در زمینه جو اخلاقی بیمارستان و رضایت شغلی پرستاران، در داخل و خارج از کشور صورت گرفته است؛ در زمینه نگرش تحصیلی دانشجویان نیز، تا حدی پژوهش¬های داخلی و خارجی، نگرش دانشجویان رشته¬های مختلف علوم پزشکی را به رشته تحصیلی¬شان مورد بررسی قرار داده¬اند.

اما با وجود اینکه در سال¬های اخیر ارتباط میان جو اخلاقی و رضایت شغلی¬- که هر دو از متغیرهای مهم در رفتار شغلی هستند- در پرستاران مورد توجه قرار گرفته است؛ ارتباط بین این دو متغیر در بخش اتاق عمل- به¬عنوان بخشی مجزا از بیمارستان که به دلیل کار گروهی، پرسنل این بخش ارتباطات نزدیک¬تری با یکدیگر دارند- مورد بررسی قرار نگرفته است.

همچنین طبق مرور بر متون انجام شده، ارتباط جو اخلاقی این بخش با نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته تحصیلی¬شان، چه در پژوهش¬های داخلی و چه در پژوهش¬های خارجی، مورد مطالعه قرار نگرفته است.

در این فصل با مروری بر متون نظری ابتدا به مفاهیم جو اخلاقی، رضایت شغلی و نگرش به رشته تحصیلی اشاره شده، سپس به نتایج برخی از جدیدترین پژوهش¬های صورت گرفته در این زمینه پرداخته می¬شود.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.