هرچند که عبارت «مسئولیت اجتماعی سازمان ها» در قرن بیستم خلق شده سازمان های مشخصی نیز در گذشته درگیر اقداماتی برای منافع کارگران، جامعه و محیط زیست بوده اند برای مثال در دهه 1870 متعاقب با تحریم مصرف کنندگان انگلیسی در ارتباط با شرکتی که در جریان تولیدش از کارگران برده استفاده می کرد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
61 صفحه
کد:
1744 mg


فهرست عناوین این مقاله:

ضرورت توجه به مسئولیت اجتماعی شرکت ها از نظر سازمان ملل- موانع اجرای مسئولیت اجتماعی- مزایای مسئولیت اجتماعی شرکت ها- چارچوب های مطرح شده در پیشینه تحقیق- چارچوب سه سطحی وود (1991)- چارچوب کارول- چارچوب ذینفعان- چارچوب لانتوس- دیدگاه ها و نظرات رایج در مورد مسئولیت اجتماعی- آلبرت کار و دیدگاه به حداکثر رساندن سود- میلتون فریدمن و دیدگاه به حداکثر رساندن سود معین- ادوارد فریمن و دیدگاه آگاهی اجتماعی و الگوی ذینفعی- کارول و دیدگاه خدمات اجتماعی- پارتول و مارتین (1994)و مسئولیت اجتماعی- ستی و مسئولیت اجتماعی- مدل مسئولیت اجتماعی دیویس (1984)- کلارسون و توجه مسئولیت اجتماعی به ذینفعان- واتاو و مفهوم مسئولیت اجتماعی- آندرواستارک و مسئولیت اخلاقی مدیران- آندرسون و رونالدچی رابرت و مفهوم اخلاق و مسئولیت اجتماعی- فریدمن و مسئولیت اقتصادی- کارول و هرم مسئولیت اجتماعی و ...


قسمت هایی از این مقاله:

هرچند که عبارت «مسئولیت اجتماعی سازمان ها» در قرن بیستم خلق شده سازمان های مشخصی نیز در گذشته درگیر اقداماتی برای منافع کارگران، جامعه و محیط زیست بوده اند برای مثال در دهه 1870 متعاقب با تحریم مصرف کنندگان انگلیسی در ارتباط با شرکتی که در جریان تولیدش از کارگران برده استفاده می کرد، کمپانی هند شرقی مجبور شد رویه و پرداخت خود را تغییر بدهد و در تولید شکر از کارگران غیر برده در بنگال استفاده کند .

در دهه 1800 ،سازمان لید کواکر در انگلستان شهرک هایی برای کارگرانش ساخت، مدارس و کتابخانه هایی برای خانواده هایشان ایجاد کرد (ایزو ،2004).

تا پیش از دهه 1960 بحثی پیرامون مسئولیت اجتماعی مدیران و سازمان هایشان مورد تاکید نبود و از آن سال ها ست که بحث ، پیرامون این موضوع و اهمیت آن در سازمان ها شکل گرفته است .

بنیان اولیه این بحث از زمانی آغاز شد که جوامع بر اثر پیشرفت های تکنولوژیکی و علمی با محصولات و دست ساخته هایی روبرو شدند که به نوعی حیات زیست بشر را با خطرات جدی مواجه می کرد .

در دهه آخر قرن نوزدهم و با انتقال این جوامع از اقتصاد کشاورزی به اقتصاد صنعتی، سازمان ها و صنایع بزرگ شکل گرفته و روز به روز گسترده تر و پیچیده تر شدند .

با رشد این سازمان ها که اثرات قابل ملاحظه ای بر جامعه و محیط زیست می گذارند ، توجه جامعه به ضرورت مسئولیت اجتماعی سازمان ها بیشتر معطوف شد(رسولی ، 1389).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.