هانی فان نخستین نویسنده‌ای است که از اصطلاح "سرمایه‌اجتماعی" استفاده کرده است. این مربیِ آموزشیِ گمنامِ ویرجینیای غربی در مقاله‌ای(1916) نابسامانی‌های نظام آموزشی کشورش، ایالات متحده آمریکا را بررسی می‌کند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
41 صفحه
کد:
1739 mg


فهرست عناوین این مقاله:

تعاریف ارائه شده از سرمایه اجتماعی- سرمایه اجتماعی از دیدگاه پیر بوردیو- سرمایه اجتماعی از دیدگاه جیمز کلمن- سرمایه اجتماعی از دیدگاه رابرت پوتنام- سرمایه اجتماعی از دیدگاه نان لین- سرمایه‌اجتماعی از دیدگاه فرانسیس فوکویاما- تعاریف دیگر از سرمایه اجتماعی- تبار شناسی و زمینه تاریخی سرمایه اجتماعی- بررسی نظریه های پیرامون سرمایه اجتماعی- عوامل ساخت سرمایه اجتماعی- عوامل نهادی- عوامل خودجوش- عوامل بیرونی- عوامل طبیعی- سرمایه اجتماعی در پژوهش حاضر- عضویت در گروه ها و شبکه ها- اعتماد و اتحاد- فعالیت های اشتراکی و همکاری- مشارکت اجتماعی- اطلاعات و ارتباطات- وابستگی و شمول اجتماعی- توانمند سازی و فعالیت های سیاسی- پیشینه پژوهش- جمع بندی پیشینه تحقیق-


قسمت هایی از این مقاله:

هانی فان نخستین نویسنده‌ای است که از اصطلاح "سرمایه‌اجتماعی" استفاده کرده است.

این مربیِ آموزشیِ گمنامِ ویرجینیای غربی در مقاله‌ای(1916) نابسامانی‌های نظام آموزشی کشورش، ایالات متحده آمریکا را بررسی می‌کند و اصطلاح سرمایه‌اجتماعی را برای تبیین دگرگونی‌هایی که در روابط اجتماعی دانش‌آموزان مشاهده کرده، به کار می‌برد.

او گزارش می‌کند که در مدرسه‌های آمریکایی، پیوسته از میزان حسن نیتی که دانشآموزان برای برقرار کردن رابطه با یکدیگر به آن نیاز دارند، کاسته می‌شود و دانش‌آموزان نسبت به یکدیگر کم توجه شده و بیش از پیش از خواسته‌های فردی و شخصی خود پیروی می‌کنند؛

همدلی میان آن‌‌ها کاهش یافته و از این رو برای معاشرت و روابط پایدار با یکدیگر تمایل کمتری از خود نشان می‌دهند.

در واقع هسته اصلی اندیشه هانی فان، این است که میان "سرمایهاجتماعی" و "رابطه اجتماعی" پیوند درونی و تنگاتنگ وجود دارد و سرمایهاجتماعی در درون رابطه اجتماعی نهفته و پنهان است( اجتهادی،1386).

مفهموم سرمایه را نیز می‌توان از آرای مارکس دنبال کرد.

در مفهوم پردازی مارکس، سرمایه بخشی از ارزش اضافی است که سرمایه داران، کسانی که ابزار تولید را در اختیار دارند، از گردش کالاها و پول در فرایندهای تولید و مصرف آن را بدست میآورند.

در این گردش، به کارگران در مقابل کار (کالاشان) دستمزد پرداخت میشود که به آنها امکان میدهد کالاهایی (از قبیل غذا، مسکن و لباس) را برای ادامه حیات خود (ارزش مبادله) خریداری کنند.

اما کالای پردازش و تولید شده توسط سرمایه داران را میتوان با قیمت بالاتری در بازار مصرف فروخت (ارزش مصرف کننده)(نیکلسون،2008).


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.