با صنعتی شدن دنیای کنونی ضرورت انعطاف پذیری و بهره وری، برای بقاء و موفقیت سازمان ها بیشتر می شود. از اینرو استاندارهای جدیدی باید برای سازمان ها تدوین گردد تا پاسخگوی چالش های جهانی گردد و زمینه مناسبی را برای کارکنان فراهم کند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
41 صفحه
کد:
1738 mg


فهرست عناوین این مقاله:

تعریف رفتار شهروندی سازمانی- ابعاد رفتار شهروندی سازمانی- دلایل تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر اثربخشی سازمان- پیامدها و نتایج رفتار شهروندی سازمانی- تاثیر رفتارشهروندی سازمانی بر ارزشیابی موفقیت سازمانی- تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد موفقیت سازمانی- پیشینه پژوهش- پژوهش های داخل کشور- پژوهش های خارج از کشور- فهرست منابع و مآخذ- منابع و مآخذ فارسی- منابع و مآخذ خارجی-


قسمت هایی از این مقاله:

با صنعتی شدن دنیای کنونی ضرورت انعطاف پذیری و بهره وری، برای بقاء و موفقیت سازمان ها بیشتر می شود.

از اینرو استاندارهای جدیدی باید برای سازمان ها تدوین گردد تا پاسخگوی چالش های جهانی گردد و زمینه مناسبی را برای کارکنان فراهم کند تا بتوانند از مناسب ترین مهارت ها برخوردار باشند.

یکی از مفاهیمی که می تواند به کارکنان در این راه کمک کند رفتار شهروندی سازمانی است.

در سه دهه گذشته محققان توجه زیادی به مفهوم رفتار شهروندی سازمانی کرده اند (دومینگز ، 2013).

رفتار شهروندی سازمانی رفتارهای اختیاری بوده که اجباری نبوده و به دستور سازمان نیز اجرا نمی شوند، آنها شامل یک سری رفتار های هستند که به حفظ سیستم های اجتماعی سازمان کمک کرده و مستقیما از کار گروهی یا سازمان به صورت مستقیم بهره می برند (جین و کوپر ، 2012).

هرچند که اولین بار واژه رفتار شهروندی سازمانی بوسیله ارگان و همکارانش در سال 1983 به کار گرفته شد ( کاسترو و همکاران ، 2004) ولی قبل از وی افرادی چون کتز و کاهن با تمایز قائل شدن بین عملکرد نقش و رفتارهای نوآورانه و خودجوش در دهه 70و 80 میلادی و قبل تر از آنها چستر برنارد با بیان مفهوم تمایل به همکاری در سال 1938 میلادی، این موضوع را مورد توجه قرار دادند ( پودساکف، 2000).

ابعاد رفتار نوآورانه و خود جوش که به وسیله کنز ارائه گردیده عبارتند از همکاری با دیگران، حفاظت سازمان، ایده های سازنده داوطلبانه، خودآموزشی و حفظ نگرش مطلوب به سازمان ( جکولین و شاپیرو، 2002)


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.