پايه اول مديريت كيفيت توسط ادوارد دمينگ (1950)، كه يك دانشمند آمريكايي است در سال هاي پس از جنگ جهاني دوم در ژاپن پي ريزي شد. پس از جنگ توجه از كيفيت به توليد انتقال يافت و نتيجه آن كاهش بهره گيري از روش هاي كنترل آماري بود.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
46 صفحه
کد:
1727 mg


فهرست عناوین این مقاله:

تعاریف- ارکان و اصول مدیریت کیفیت جامع- اهداف مدیریت کیفیت جامع- موانع موجود در اجرای نظام مدیریت کیفیت جامع- مراحل اجرایی مدیریت کیفیت جامع- عوامل موثر در به موفقیت رسیدن در اجرای مدیریت کیفیت جامع- اجرای مدیریت کیفیت جامع- بررسی مراحل اجرای مدیریت کیفیت جامع- مراحل اجرایی مدیریت کیفیت جامع- مروری بر پیشینه تحقیق- تحقیقات داخلی- تحقیقات خارجی- منابع فارسی- منابع غیر فارسی-


قسمت هایی از این مقاله:

پايه اول مديريت كيفيت توسط ادوارد دمينگ (1950)، كه يك دانشمند آمريكايي است در سال هاي پس از جنگ جهاني دوم در ژاپن پي ريزي شد.

پس از جنگ توجه از كيفيت به توليد انتقال يافت و نتيجه آن كاهش بهره گيري از روش هاي كنترل آماري بود.

دمينگ شاهد رنج هاي بسيار مردم ژاپن بود و بر اساس علاقه اي كه به آن ها احساس مي كرد تعليمات خود را در زمينه روش هاي كنترل آماري در آن كشور آغاز كرد و به ژاپني ها ياري داد تا فرآورده هاي بيشتر و بهتري توليد كنند(وزارت تعاون، معاونت تحقیقات، آموزش و ترویج،1380).

کشوري که در آن برهه به داشتن توان تولید محصولات ارزان و با کیفیت پایین در تولید انبوه شهرت یافته بود.

سیستم هاي صنعتی ژاپن در حال نابودي بودند و ژاپنی ها به دنبال راه حل آن بودند(چاپمن ، 2008)، داستان موفقیت ژاپنی ها را همه می دانند، لذا در اینجا به ذکر این نکته اکتفا می گردد که از اواسط دهه 1970 ، کیفیت محصولات ژاپنی به طور قابل توجهی بهبود یافت و شرکت هاي غربی ناگزیر شدند روش کلی عملیات تولید خود را مورد بررسی و روش هاي مورد استفاده شرکت هاي ژاپنی را الگوي فعالیت هاي خود قرار دهند.

هم زمان تعدادي از محققان دیگر با تأکید بر اهمیت افراد در کیفیت و نیاز کارکنان کلیه سطوح سازمان به ایفاي نقشی فعال در بهبود مستمر کیفیت محصولات و خدمات به مفهوم کیفیت جامع وسعت بخشیدند(ریاحی، 1384).

بعدها مديريت كيفيت جامع در نقاط ديگر جهان به ويژه در ايالات متحده و سپس اروپاي غربي رواج پيدا كرد(حمیدی، 1382).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.