ماليات متعلقه به سود شرکت¬ها، يک هزينه قابل توجهي را به شرکت و سهامداران تحميل مي¬کند. تحت قوانين موجود مالياتي، شرکت¬هاي تجاري بخش قابل توجهي از سود حاصله خود را بايد به دولت پرداخت کنند که اين موضوع باعث کاهش درآمد مالکان مي¬شود.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
37 صفحه
کد:
1709 mg


فهرست عناوین این مقاله:

اهميت ماليات- نقش ماليات در جامعه- ماليات و جايگاه آن در اقتصاد- نگاهي بر درآمدهاي مالياتي- مفهوم و تعريف ماليات و اصول وضع آن- تعريف ماليات- اصول وضع ماليات- مفهوم اجتناب مالياتي- تمايز فرار مالياتي و اجتناب مالياتي- زمينه هاي پيدايش فرار مالياتي- اندازه گيري فرار مالياتي در ايران- کارت بازرگاني، کد اقتصادي و فرار مالياتي- ناکارآمدي نظام مالياتي ايران، علل و زمينه ها- رابطه مفاهيم مالياتي با مفاهيم حسابداري و گزارشگري - اختلاف بين سود حسابداري و سود مشمول ماليات از ديدگاه تئوري- اختلاف درآمد مشمول ماليات ابرازي و قطعي- رابطه اجتناب مالياتي با شفافيت گزارشگري- گزارشگري مالي و گزارشگري مالياتي- تحقيقات انجام شده در مورد اجتناب مالياتي- بررسي رابطه شکاف بين سود حسابداري و سود مشمول ماليات با مديريت سود- بررسي رابطه شکاف بين سود حسابداري و سود مشمول ماليات- بررسي رابطه اجتناب مالياتي و ريسک سقوط قيمت سهام- رابطه پاداش مديريت، گزارشگري غير شفاف مالي و عملکرد آتي شرکت- ماليات و محافظه کاري در گزارشگري مالي و مربوط بودن اطلاعات حسابداري - منابع مورد استفاده فارسي - منابع مورد استفاده لاتین.


قسمت هایی از این مقاله:

ماليات متعلقه به سود شرکت¬ها، يک هزينه قابل توجهي را به شرکت و سهامداران تحميل مي¬کند.

تحت قوانين موجود مالياتي، شرکت¬هاي تجاري بخش قابل توجهي از سود حاصله خود را بايد به دولت پرداخت کنند که اين موضوع باعث کاهش درآمد مالکان مي¬شود و اين امر رغبت سرمايه گذاري در شرکت¬ها را کاهش مي¬دهد.

مديريت شرکت براي کاهش انتقال منابع مالکان به دولت و تعديل هزينه ماليات متعلقه به سود، اقدام به اجراي برنامه¬هاي اجتناب مالياتي جهت تعديل انتقال منابع از سهامداران به دولت مي¬کنند.

و اين امر منجر به افزايش ثروت و بازده مالکان خواهد شد.

(دساي و دارماپالا2009) نظريه مرسوم و معمول در خصوص برنامه¬هاي اجتناب مالياتي اين است که به عنوان ابزاري ماليات را در واحد تجاري ذخيره و منابع را از دولت به مالکان انتقال مي¬دهد و سود پس از کسر ماليات قابل توزيع بين سهامداران را افزايش مي¬دهد.

طي تحقيقات انجام شده در حوزه اقتصادي، نتايج حاصله مبين اين نکته است که اجتناب مالياتي هميشه منجر به افزايش ثروت سهامداران نمي¬شود و تاکيد بيشتر آنها بر هزينه¬هاي نمايندگي ناشي از کاربرد برنامه¬هاي اجتناب مالياتي مي¬باشد، تحت اين بخش از نظريه اجتناب مالياتي، اين گونه مطرح مي¬شود که اجراي برنامه¬هاي غير شفاف و مبهم اجتناب مالياتي امکان سوء استفاده مديريت تحت عناوين برنامه¬هاي گوناگون پوشش مالياتي، تسهيل و افزايش مي¬يابد.

هزينه¬هاي غير قابل اجتناب ناشي از برنامه¬هاي اجتناب مالياتي شامل هزينه¬هاي مستقيم که مرتبط با اجراي برنامه¬هاي مالياتي، هزينه¬هاي غير مستقيم و هزينه¬هاي غير مالياتي به ويژه هزينه¬هاي نمايندگي ممکن است منافع حاصل از ذخيره و تعديل هزينه ماليات را تبديل به زيان کند.

اجتناب مالياتي هميشه به نفع سهامداران تمام نمي¬شود، به طوريکه در بخشي از تحقيقات انجام شده در چارچوب تئوري نمايندگي نتايج حاصله نشان مي¬دهد مديران فرصت طلب تکنيک¬ها و روش¬هاي اجتناب مالياتي را که به نفع شخصي خودشان است به کار مي¬گيرند(دساي و دارماپالا2006).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.