در یک تقسم‌بندی کلی می‌توان مسئله‌ی تدارکات و خرید دولتی را به چهار گروه ویژه تقسیم کرد: 1. خریدهایی که نیاز به تحقیق و توسعه تخصصی دارند، مانند هواپیماهای جدید نظامی.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
62 صفحه
کد:
1707 mg


فهرست عناوین این مقاله:

مقدمه- تعاریف و ادبیات مربوط به مناقصه- طبقه‌بندی انواع مناقصات- برگزاری مناقصه و مراحل آن- روشهای انجام مناقصه- اصول حاکم بر مناقصه دولتی مطلوب- فساد اقتصادی در مناقصات- مقدمه- میزان فساد در مناقصات- اشکال مختلف فساد اقتصادی در مناقصات دولتی- دلایل بروز فساد در مناقصات- ساختار رانت‌جویانه‌ی مناقصات دولتی- وجود منابع رانت اطلاعاتی- شفافیت پایین- حضور پر رنگ دولت در اقتصاد و تنظیم دولتی مناقصات- نامناسب بودن ساختارها و چارچوب نهادی هدایت کننده مناقصات دولتی- تعدد و تناقضات قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط با مناقصات دولتی- نظام قیمت‌گذاری نامناسب مناقصات- عدم وجود نظام شایسته‌سالاری و واگذاری تصمیم‌گیریها به افراد فاقد دانش و تخصص- نفع‌جویی شخصی افراد متولی- آشنا نبودن مدیران و برگزار کنندگان مناقصه با قانون- سیاسی بودن فرآیند برگزاری مناقصات- برگزاری مناقصات دولتی در چارچوب روابط حامی‌ ـ پیروی- بی‌ثباتی مدیریتی در سازمان های مناقصه گزار- دخالت دستگاهها و سازمان‌های غیر مسئول در فرآیند مناقصه- حضور شرکت‌های دولتی و شبه دولتی در مناقصات- مصلحت اندیشی‌های سیاسی در برخورد با دست اندرکاران متخلف مناقصات دولتی- اقتدار بوروکراتیک- عدم رعایت اصول رقابت کامل- نارسایی، پیچیدگی و تفسیر بردار بودن قانون مناقصات- کامل و به موقع انجام نشدن ارزیابی کیفی- کامل و به موقع انجام نشدن ارزیابی فنی ـ بازرگانی- کامل و به موقع انجام نشدن ارزیابی مالی- عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای- عدم برخورد قاطع با مدیران و مسئولین متخلف- آشنا نبودن مناقصه گران نسبت به حقوق خود- ضعف ساز و کارهای نظارتی - عدم رعایت و پای‌بندی به قوانین مرتبط با مناقصات دولتی- افزایش حجم و مبلغ قرارداد حین انجام کار- عدم نظارت بر شرکت‌های دولتی- ضعف و نقصان ساز و کارهای نظارت بر فرآیند برگزاری مناقصات- ضعف یا کمبود جریان اطلاع رسانی مستقل- پیشینه تحقیق- منابع فارسی- منابع لاتین.


قسمت هایی از این مقاله:

در یک تقسم‌بندی کلی می‌توان مسئله‌ی تدارکات و خرید دولتی را به چهار گروه ویژه تقسیم کرد: 1. خریدهایی که نیاز به تحقیق و توسعه تخصصی دارند، مانند هواپیماهای جدید نظامی.

2. خریدهای طرح‌های پیچیده و دارای هدف‌های خاص، مانند سدها یا تسهیلات بندری که متضمن پیشرفت‌های تکنولوژی نیستند اما به مهارت‌های مدیریتی و سازمانی نیاز دارند.

3. خرید محصولات استاندارد که در بازارهای خصوصی به فروش می‌رسند، مانند وسایل نقلیه‌ی موتوری یا لوازم پزشکی. 4

. انواع محصولاتی که طبق سفارش ساخته می‌شوند و به طور خصوصی به فروش می‌رسند، مانند سیستم‌های کامپیوتری برای مقاصد خاص یا ناوگان اتومبیل های پلیس.

دکترین سنتی تدارکات برای هریک از این گروه‌ها فرآیند متفاوتی را توصیه می‌کند.

نخستین فرایند، متضمن این است که چگونه برای محصولی که هنوز به وجود نیامده است و ممکن است مستلزم پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی تکنیک و فن باشد باید قرارداد نوشت. به دلیل مهم نبودن این فرآیند در کشورهای در حال توسعه این فرآیند را کنار می‌گذارند.

برای گروه دوم یک فرآیند مناقصه با پاکت مهر و موم شده بر طبق اصول مناقصه‌های رقابتی بین‌المللی (ICB) و در نتیجه رعایت اصول استاندارد پذیرفته شده‌ی مناقصه‌ي مطلوب (رفتار منصفانه و کارایی اقتصادی) در نظر می‌باشد.

توصیه در مورد تدارکات در گروه سوم صریح و روشن است ـ کالاها را به پایین‌ترین قیمت ممکن بخرید و تخفیف‌هایی را که ممکن است به خریداران عمده داده شود در نظر داشته باشید (رز اکرمن، 1385: 111-109).


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.