آلپورت ، شخصیت را اینگونه تعریف می کند : « شخصیت، سازمان با تحرک (زنده) دستگاه بدنی و روانی فرد آدمی است که چگونگی سازگاری اختصاصی آن فرد را با محیط تعیین می کند.» مقصود آلپورت از "سازمان با تحرک" این است که شخصیت، با این که همه عناصر تشکیل دهنده اش با هم ارتباط و پیوستگی و همکاری دارند، پیوسته در رشد و تغییر و تحول است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
43 صفحه
کد:
1699 mg


فهرست عناوین این مقاله:

تعریف شخصیت- دیدگاه ها و رویکرد های شخصیت- نظریه پردازان شخصیت- رویکردگوردن آلپورت- رویکردهانس آیزنگ- درون‌گرایان- برون‌گرایان- روان‌نژندی - تأثيرات ژنتيک در برونگرايي- درونگرايي - رویکرد ریموند کتل- رویکردآنارو- رویکردجان هالند- رویکرد انسان گرایی- الگوی پنج عامل شخصیت از نظر کاستا و مک گری - تأثیر ورزش در شخصیت- پیشینه تحقیق- پیشینه داخلی- پیشینه خارجی- جمع بندی پیشینه ها- منابع و مآخذ - منابع فارسی- منابع لاتین


قسمت هایی از این مقاله:

. آلپورت ، شخصیت را اینگونه تعریف می کند : « شخصیت، سازمان با تحرک (زنده) دستگاه بدنی و روانی فرد آدمی است که چگونگی سازگاری اختصاصی آن فرد را با محیط تعیین می کند.»

مقصود آلپورت از "سازمان با تحرک" این است که شخصیت، با این که همه عناصر تشکیل دهنده اش با هم ارتباط و پیوستگی و همکاری دارند، پیوسته در رشد و تغییر و تحول است؛ ضمنأ فعالیت های بدنی و روانی از هم جدا نیستند و هیچ کدام به تنهایی شخصیت را درست نمی کنند، بلکه با هم آمیختگی دارند و بر روی هم شخصیت را تشکیل می دهند.

معنای قسمت آخر تعریف آلپورت این است که ، این شخصیت در هر فردی او را به وجهی خاص برای سازگاری با محیط به حرکت در می آورد، یعنی رفتار او را تعیین می کند.

درباره این یکتایی و بی همتایی افراد، یعنی اصل فردیت، آلپورت تأکید فراوان دارد و به همین جهت روان شناسی او را "روان شناسی فرد" هم خوانده اند.

( سعید شاملو،1382).

به نظر می رسد آلپورت، بیش از آن که به دلیل ارایه نظریه خاص در شخصیت معروف شده باشد، به دلیل موضوعات و اصولی که مطرح کرده، مورد توجه است.

او در طول زندگی حرفه ای و پر بار خود، به جنبه های انسانی، سالم و سازمان یافته رفتار انسان توجه کرد.

این طرز تفکر در مقابل دیدگاهی است که انسان را موجودی زیستی، روان رنجور و دارای رفتار ماشینی تلقی می کند. (شولتز ،1998).


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.