بايد توجه داشت كه تأثير ساختار مالكيت بر عملكرد و بازده شركت ها موضوعي پيچيده و چند بعدي است. به همين دليل انواع تعارض و تضاد منافع بين اشخاص و گروه ها را مي توان انتظار داشت.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
36 صفحه
کد:
1691 mg


فهرست عناوین این مقاله:

تعاریف حاکمیت شرکتی- تئوری نمایندگی- مالکیت نهادی- تركيب مالكيت و سهامداران عمده- فرضيه همسويي استراتژيك - رابطه ساختار مالكيت با كارآيي بازار سرمايه- رابطه تركيب مالكيت با نقدشوندگي بازار- سهامداران نهادي و عمده به عنوان ناظر- تاثير تمركز مالكيت بر قيمت سهام- ساختار مالکیت و ارزش گذاری اقلام تعهدی اختیاری- ساختارمالکیت و مدیریت سود- تضاد منافع بین سهامداران ومدیریت- اعمال کنترل مطلق از سوی سهامداران عمده- منحصر شدن اتخاذ تصمیمات از سوی مدیران- تضییع شدن حقوق سهامداران- پیشینه تحقیق- مروری بر پژوهش های انجام شده در ایران- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در خارج- منابع فارسی- منابع لاتین.


قسمت هایی از این مقاله:

بايد توجه داشت كه تأثير ساختار مالكيت بر عملكرد و بازده شركت ها موضوعي پيچيده و چند بعدي است.

به همين دليل انواع تعارض و تضاد منافع بين اشخاص و گروه ها را مي توان انتظار داشت كه از جمله آنها مي¬توان به تضاد منافع بين مالكان و مديران، سهامداران و طلبكاران، سهامداران حقيقي و حقوقي، سهامداران دروني و بيروني و غيره اشاره نمود.

با وجود اين، يكي از مهم ترين ابعاد تئوري نمايندگي به ناهمگرايي منافع بين مديران و سهامداران مربوط مي شود كه موضوع اصلي اكثر تحقيقات در اين زمينه را تشكيل مي دهد.

به اعتقاد صاحب نظران، سهامداران همواره بايد نظارت مؤثر و دقيقي را بر مديريت اعمال نمايند و همواره تلاش كنند تا از ايجاد مغايرت در اهداف و بروز انحراف در تلاش هاي مديران جلوگيري شود.

البته در هر صورت سهامداران با انتخاب مديران و تفويض قدرت تصميم گيري به آنان تحت شرايطي ممكن است در موضع انفعال قرار داشته باشند كه شدت و ضعف آن بستگي زيادي به عملكرد، صحت و دقت تصميمات سهامداران ديگر خواهد داشت (پوشنر،1993، 133-121) .


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.