يادگيري بيشتر را آغازكرده و با خودآزمايي از طريق اين مهارت ها، توانايي ها و ضعف هايش را شناخته و خودپنداره ی خويش را شكل مي دهد( باترفیلد،2002).
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
41 صفحه
کد:
1687 mg


فهرست عناوین این مقاله:

تعریف رشد- حيطه هاي رشد انسان- رشد حرکتی، اهميت و روش هاي ارزيابی آن- تعريف رشد حرکتی- اهميت رشد مهارت های حرکتی- شاخص هاي رشد حركتي:ارزيابی کمی و ارزيابی کيفی- مدل های رشد حرکتی- مدل آنيتا هارو- مدل ساعت شنی گالاهو- دوره حركات رفلكسي- دوره حركات مقدماتي- دوره حركات بنیادی- دوره حركات تخصصی- پرشدن و واژگون شدن ساعت شني- مهارت های حركتي بنيادي- تفاوت هاي جنسيتي در مهارت هاي حركتي بنيادي- پیشینه تحقیق- تحقیقات انجام شده در داخل کشور- تحقیقات انجام شده در خارج کشور- منابع فارسی- منابع لاتین.


قسمت هایی از این مقاله:

يادگيري بيشتر را آغازكرده و با خودآزمايي از طريق اين مهارت ها، توانايي ها و ضعف هايش را شناخته و خودپنداره ی خويش را شكل مي دهد( باترفیلد،2002).

با اينكه رشد حركتي ابتدايي كودك روند ناآموخته اي است و به طور طبيعي از درون همراه با تقليد و آزمايش و خطا شكل مي¬گيرد، اما آزادي حركت و ايجاد فرصت¬هاي محيطي مناسب براي پيشرفت اين روند بسيار ضروري است.

رشد حركتي در انزوا، محيط¬هاي محدود و كنترل¬هاي شديد پيشرفت نمي¬كند و بايد فرصت¬هايي براي يادگيري مهارت¬هاي حركتي فراهم شود.

دستكاري وكنترل محيط براي مداخله مثبت در رشد حركتي نه فقط اثرات سازنده ومفيدي برسايرجنبه هاي رشد دارد بلكه در يادگيري مهارت¬هاي حركتي بعدي و حضور فعال در مراكز اجتماعي تأثير مي گذارد(رمضاني نژاد،1377).

روانشناسان رشد بيان مي كنند بازي وحركت ابزار اصلي رشد زبان، حل مسئله، خلاقيت و توانايي هاي ادراکی- حركتی كودك است(فراست،1992).

كراتي(1967) معتقد است کودکی که در مهارت های حرکتی، تبحر در حد انتظارسن خود را ندارد به دليل كنارگذاشته شدن در بازي ها با اختلالات رشدي و رفتاري جدي روبروست(زارع زاده،1388).

به عبارت كامل تر سرچشمة رشد همة ابعاد وجودي كودك حركت است و "رشدحركتي" بعد اصلي و پايه اي رشد و تكامل بشر محسوب مي شود.

رشد حركتي كودك در طول زندگي تغيير مي كند.

مهارت¬هاي حركتي همانند مهارت¬هاي ذهني و اجتماعي بايد ياد گرفته شوند.

همزمان با تغييرات حركتي، ما شاهد ساير تغييرات رواني ـ اجتماعي هستيم، بنابراين توجه به رشد و تكامل حركتي كودك در حقيقت توجه به رشد مهارت¬هاي حسي ـ ادراكي است، زيرا حركت، بستر مناسب و پذيرايي براي رشد مهارت¬هاي ادراكي، اجتماعي و هيجاني است .

ناتوانی در رشد و اصلاح مهارت¬های حرکتی بنيادی و تخصصي در سال های حساس پيش از مدرسه و سال هاي اوليه مدرسه موجب ناتوانی در انجام آنها در نوجوانی و بزرگسالی می شود.

ناتوانی در رشد الگوهاي باليده، مانند پرتاب کردن، گرفتن و ضربه زدن مانع موفقيت کودکان در بازي¬ها و ورزش¬ها می شود.

در صورتي¬كه کودکان مهارت¬های حرکتی لازم در يک فعاليت را فرا نگرفته باشند، در انجام آن فعاليت به موفقيت دست نمی يابند(گالاهوو ازمون ،2008).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.