بررسی مباحث نظری مربوط به نظام راهبری نشان می دهد توافق اساسی در رابطه با تعریف حاکمیت شرکتی وجود نداشته و بعضا تعاریف به عمل آمده توسط نهادها یا افراد از تفاوت هایی با یکدیگر برخورده اند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
25 صفحه
کد:
1680 mg


فهرست عناوین این مقاله:

مروری بر ادبیات حاکمیت شرکتی- تعاریف حاکمیت شرکتی- طبقه بندی حاکمیت شرکتی- سیستم های درونی سازمانی یا رابطه ای- عوامل تعیین کننده نظام حاکمیت شرکتی- ویژگی های نظام حاکمیت شرکتی- پیشینه تحقیق- تحقیقات انجام شده در خارج از ایران- تحقیقات انجام شده در ایران- منابع فارسی- منابع لاتین.


قسمت هایی از این مقاله:

بررسی مباحث نظری مربوط به نظام راهبری نشان می دهد توافق اساسی در رابطه با تعریف حاکمیت شرکتی وجود نداشته و بعضا تعاریف به عمل آمده توسط نهادها یا افراد از تفاوت هایی با یکدیگر برخورده اند.

به نحوی که برخی از یک دیدگاه محدود حاکمیت شرکتی را صرفأ در رابطه شرکت و سهامدار تعریف می نمایند و در سویی دیگر این مفهوم به صورت شبکه ای از روابط تعریف میگردد که نه تنها شرکت و مالکان (صاحبان سهام) آن بلکه ذینفعان از جمله کارکنان، مشتریان، مردم، جامعه و... را در بر می گیرند.

در این قسمت به مهمترین تعریف به عمل آمده اشاره می گردد: اهمیت حاکمیت شرکتی در جهان به آن حد است که موسسه رتبه بندی استاندارد پورس معیارهای چهار گانه زیر رابرای سنجش وضعیت حاکمیت شرکتی معرفی کرده است: 1- ساختار مالکیت 2- روابط ذینفعان مالی 3- ساختار و عملکرد هیئت مدیره 4- پاسخگویی شفافیت و افشای اطلاعات حاکمیت شرکتی تنها مربوط به اداره عملیات شرکت نیست بلکه هدایت، نظارت و کنترل اعمال مدیران اجرایی و پاسخگویی آن ها به تمام ذینفعان شرکت (اجتماع) نیز مربوط است (تری گر، 1984).

فرانیدی که از طریق آن شرکت ها هدایت و کنترل می شوند (کادبری، 1992).

فرایند نظارت و کنترل برای تضمین عملکرد مدیر شرکت مطابق با منابع سهامداران (پارکینسون، 1994) مجموعه قوانین، مقررات، نهادها و روش هایی که تعیین می¬کنند شرکتها چگونه و به نفع چه کسانی اداره می شوند (مگینسون، 1994).

(براون و همکاران 2004) معتقدند ، حاکمیت شرکتی خوب ، مزایا و اثر بخشی زیادی برای سازمان، اجتماع و محیط اقتصادی در مجموع دارد که اهم آن بشرح ذیل می باشد :  در سازمان، باعث افزایش کارایی سرمایه ، بهبود عملکرد ، کاهش هزینه¬های سرمایه ، افزایش ارزش ،افزایش شهرت ، افزایش تعادل ، افزایش رشد استراتژیکی ، بهبود روابط سهامداران و در نهایت حمایت از حقوق سهامداران در شركتها خواهد شد .


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.