امروزه صدها میلیون نفر واژه جهانی¬شدن را به کار میبرند، اما تعداد اندکی، تعریف روشن، اختصاصی و مشخصی از این اصطلاح را همواره به کار میبرند. تعاریف در اصل موجب شکل¬گیری توصیف¬ها، تبیین¬ها، ارزیابی¬ها، توصیه¬ها و اقدامات می¬شوند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
31 صفحه
کد:
1675 mg


فهرست عناوین این مقاله:

مفهوم جهانی¬شدن- سابقه تاریخی جهانی شدن- امواج جهانی شدن- ویژگی¬های جهانی¬شدن- پیامدهای (اثرات) جهانی¬شدن- تجارت بین¬الملل: موتور اصلی جهانی شدن- مطالعات انجام‌گرفته در خارج از کشور- مطالعات انجام‌گرفته در داخل کشور- فهرست منابع- منابع فارسی-


قسمت هایی از این مقاله:

امروزه صدها میلیون نفر واژه جهانی¬شدن را به کار میبرند، اما تعداد اندکی، تعریف روشن، اختصاصی و مشخصی از این اصطلاح را همواره به کار میبرند.

تعاریف در اصل موجب شکل¬گیری توصیف¬ها، تبیین¬ها، ارزیابی¬ها، توصیه¬ها و اقدامات می¬شوند.

به عبارت دیگر، بر درک ما از موضوع مورد ¬¬نظر تاثیر می¬گذارند.

اگریک تعریف اساسی، بی¬ثبات یا غیرقابل اعتماد باشد، در این صورت دانش مبتنی بر آن نیز احتمالاً غیردقیق است، در نتیجه سیاست¬های متکی بر دانش موردنظر نیز ممکن است نادرست باشند.

بنابراین لازم است «جهانی شدن» به دقت تعریف شود، هر چند می¬دانیم که هر تعریفی در معرض انتقاد،تجدید¬نظر و اصلاح قرار دارد (آرت شوات 2003،ص 44).

کاربرد اصطلاح «جهانی¬شدن » به دوکتابی برمیگردد که در سال1970منتشر شد.

کتاب اول تالیف «مارشال مک لوهان » با عنوان «جنگ وصلح دردهکده جهانی» و کتاب دوم نوشته «برژینسکی » مسوول سابق شورای امنیت ملی در آمریکا دردوران ریاست جمهوری «رونالدریگان » بود (پیتر مارتین و شومن، 2007).

نکته¬ای که باید به آن اشاره شود، این است که جهانی¬شدن فرآیندی پیچیده و همچنان دست¬خوش تحول است و هر روز وجه تازه¬ای از ابعاد گوناگون آن مشخص و نمایان می¬شود و به رغم کاربرد زیاد، هنوز هیچ¬گونه اتفاق نظری بین دانشمندان در مورد تعریف دقیق آن وجود ندارد.

به اعتقاد روزنا "به علت تنوع و ابعاد گوناگون جهانی¬شدن و نیز به این دلیل که مفهوم جهانی¬شدن میان سطوح گوناگون مانند اقتصاد، سیایت،فرهنگ و ایدئولوژی ارتباط برقرار می¬کند، هنوز زود است که تعریف کامل از این پدیده ارایه شود" (عبدالحمید علی 1379،ص 153).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.