تورم یکی از عوامل اثرگذار بر توزیع نابرابر درآمد و ثروت، فشار اقتصادی بر دهک¬های ضعیف جامعه، بروز نا ¬¬اطمینانی در اقتصاد، کاهش افق¬های سرمایه¬گذاری و در پی آن کاهش رشد اقتصادی است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
20 صفحه
کد:
1674 mg


فهرست عناوین این مقاله:

ساز و کار¬های اثر¬گذاری فرایند جهانی¬شدن بر تورم داخلی کشور¬ها- جهانی¬شدن، انگیزه مقامات پولی و تورم- یکپارچه¬شدن نظام تجارت بین¬الملل، کاهش نسبی برخی اقلام تجاری و تورم- اثر جهانی¬شدن بر حساسیت تورم نسبت به نوسانات تولید داخلی- جهانی¬شدن و اثرپذیری تورم داخلی کشورها از شکاف تولید خارجی- پژوهش‏‌های خارجي- پژوهش‏های داخلي- خلاصه مطالعات تجربی انجام شده در رابطه با جهانی¬شدن اقتصادی و تورم- منابع و مآخذ - فارسی- لاتین.


قسمت هایی از این مقاله:

تورم یکی از عوامل اثرگذار بر توزیع نابرابر درآمد و ثروت، فشار اقتصادی بر دهک¬های ضعیف جامعه، بروز نا ¬¬اطمینانی در اقتصاد، کاهش افق¬های سرمایه¬گذاری و در پی آن کاهش رشد اقتصادی است.

نرخ تورم بالا و با نوسان زیاد موجب افزایش هزینه¬های مبادله و کاهش سرمایه¬گذاری در فعالیت¬های تولیدی و در نتیجه کاهش رشد اقتصادی می¬شود(پیرایی و دادور، 1390).

از این رو شناخت عوامل موثر بر بروز تورم و راهکارهای مقابله با آن نه تنها منجر به گسترش عدالت اجتماعی در جامعه می¬شود، بلکه گامی مهم در راستای ثبات اقتصادی و ایجاد شرایط مناسب برای رشد و توسعه پایدار است.

اغلب اقتصاد‌دانان دلیل کاهش تورم را سیستم تجارت جهانی می‌دانند.

جهانی¬شدن اقتصادی به معنای رشد و گسترش تجارت جهانی در اقتصاد باز، تحرک سرمایه، مهاجرت نیروی انسانی، انتقال تکنولوژی و تبادل اطلاعات سطح وسیع می¬باشد(گرجی و همکاران، 1389).

جهانی‌شدن اقتصادی معمولا به صورت ادغام بازار‌های کالا و سرمایه در سراسر جهان است که در آن موانع تجارت بین‌الملل و سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد.

جهانی‌شدن با پیشرفت فناوری هزینه‌ها را کاهش می¬دهد(گورگل و لاچ ، 2014) و با ایجاد یک فضای رقابتی برای تولید‌‌کنندگان، رشد بهره¬وری و کاهش فشار‌های دستمزد به خصوص برای کشورهای صنعتی می‌‌تواند قیمت‌های داخلی را تحت تاثیر قرار ‌دهد.

هر چند سیاست‌های پولی مناسب و هدف‌گذاری تورمی می‌تواند یک سیاست دائمی به منظور مهار تورم باشد ولی جهانی‌شدن از طریق تاثیراتش بر قیمت کالای وارداتی می‌تواند تورم کوتاه‌مدت را تحت‌تاثیر قرار‌ دهد(سلمان‌پور و همکاران، 1389 ).

جهانی‌شدن اقتصادی از طریق کاهش تعرفه‌ها قیمت کالاهای وارداتی را کاهش می‌دهد(جین ، 2006).

در جریان جهانی‌شدن نقش عوامل داخلی همچون محدودیت‌های عرضه و تقاضا بر تورم، کاهش و نقش عوامل جهانی بیشتر می¬شود .


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.