هیجان¬خواهی صفت شخصیتی است که ابتدا توسط آیزنک ۱توصیف شد. به نظر آیزنک فرد برون¬گرا، علاقمند به تعامل اجتماعی است، دوستان فراوانی دارد، هیجان¬طلب است و بصورت تکانشی عمل می¬کند(آیزنگ ۱۹۹۱).
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
40 صفحه
کد:
1629 mg


فهرست عناوین این مقاله:

نظریات هیجان- نظریۀ جیمز لانگه- دیدگاه جدید- نظریۀ هیجان های متمایز- فرضیۀ بازخورد صورت- مبنای هیجان خواهی- هیجان و ماجراجویی۱ ۱- جستجوی تجربه ۲۲- عدم بازداری- حساسیت نسبت به کسالت- ویژگی¬های افراد هیجان¬خواه- مبنای زیستی هیجان خواهی- مروری بر تحقیقات قبلی- تحقیقات انجام شده در داخل کشور- تحقیقات انجام شده در خارج کشور- منابع فارسی- منابع لاتین .


قسمت هایی از این مقاله:

هیجان¬خواهی صفت شخصیتی است که ابتدا توسط آیزنک ۱توصیف شد.

به نظر آیزنک فرد برون¬گرا، علاقمند به تعامل اجتماعی است، دوستان فراوانی دارد، هیجان¬طلب است و بصورت تکانشی عمل می¬کند(آیزنگ ۱۹۹۱).

همچنین هیجان¬خواهی، ویژگی¬ای از رفتار انسانی است که با نیاز به احساس¬های متفاوت و اشتیاق برای پذیرش خطرات جسمی و اجتماعی این تجارب، تعریف می¬شود(ریو، جان مارشال۲۰۰۱).

زاکرمن و همکاران( به نقل از ابوالقاسمی، ۱۳۸۴) بین هیجان¬خواهی با تمایلات جنایت¬کارانه و رفتارهای ضد اجتماعی، پرخاشگری، بی انضباطی و تکانشگری ارتباط مثبت و معناداری بدست آورده¬اند(ابوالقاسمی، ۱۳۸۴).

انسان¬ها برای کسب انگیختگی مطلوب، انگیزه نیرومندی برای پردازش اطلاعات موجود در محیط دارند اگر تحریک کمتر از سطح بهینه باشد فرد خلق و خوی منفی را تجربه خواهد کرد زاکرمن(۱۹۷۵) مطالعات مختلفی روی محرومیت حسی انجام داده است.

او دریافت افرادی که برای شرکت در آزمایش¬های وی داوطلب شده بودند ویژگی¬های مشترکی دارند.

آن¬ها بسیار کنجکاو بودند، دوست داشتند تجارب جدیدی داشته باشند و مشتاق بودند که خطراتی را برای کسب این تجارب بپذیرند، بیشتر آنها به خاطر تجربه چیزی که تا کنون تجربه نکرده بودند، در این آزمایش¬ها شرکت می¬کردند.

زاکرمن در این فکر بود که آیا این افراد نوع شخصیت خاصی را که قابل اندازه¬گیری باشد دارند.

وی پس از صحبت کردن با آزمودنی¬های خود، پرسشنامه¬ای را ساخت که آن را مقیاس هیجان¬خواهی نامید.

افرادی که در این مقیاس نمرۀ بالایی می¬گیرند، هیجان¬خواهی بالا و آنهایی که نمرۀ پایین می¬گیرند، هیجان¬خواهی پایین یا اجتناب¬کنندگان از هیجان نامیده می¬شوند.

براساس نظر زاکرمن، هیجان¬خواهی ویژگی¬ای است که با نیاز به احساس¬های متفاوت، تازه، پیچیده و نیز تجارب متفاوت و اشتیاق برای پذیرش خطرات جسمی و اجتماعی این تجارب تعریف می¬شود( فرانکن، رابرت ۱۳۸۴).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.